وزير نيرو: هفته پيش رو نصابهاي جديدي در مصرف برق ثبت ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر، علی اکبر محرابیان در پایان جلسه فوق العاده خود با مدیران ارشد صنعت برق افزود: باتوجه به پیش بینی افزایش شدید دما در هفته پیش رو از صبح امروز دو جلسه فوق العاده در ساختمان دیسپاچینگ ملی و شرکت توانیر به منظور پیگیری آخرین وضعیت تولید، انتقال و توزیع برق کشور و نیز وضعیت مصرف برق در بخش های مختلف برگزار شد.
وی اظهار داشت: متوسط رشد مصرف برق در سال های گذشته سالانه ٤ درصد بود و در سال جاری نیز بر همین اساس سه سناریوی افزایش ٣ درصدی، افزایش ٤.٥ درصدی و افزایش ٦ درصدی مصرف برق پیش بینی و بر اساس آن برنامه ریزی های لازم صورت پذیرفت.
وزیر نیرو اضافه کرد: با این وجود بررسی ها نشان می دهد در سال جاری میزان متوسط افزایش مصرف برق در کشور به ٨ درصد رسیده و این میزان در شهر تهران نیز ٩ درصد است.
محرابیان با تأکید بر اینکه افزایش دما و در کنار آن افزایش تقاضای مصرف برق در کشور هم به واحد های نیروگاهی و هم به شبکه های انتقال توزیع فشار بسیار زیادی وارد می کند، گفت: در جلساتی که امروز برگزار شد، آخرین پیگیری ها بابت آمادگی حداکثری واحد های تولید و استقرار گروه های واکنش سریع در نقاط حساس شبکه های انتقال و توزیع انجام و دستورات لازم در این خصوص صادر شد.
وی همچنین با انتقاد از تبلیغات گسترده صورت گرفته در خصوص سامانه های سرمایشی غیرمتناسب با اقلیم های مختلف در کشور گفت: آخرین پیمایش های انجام شده نشان می دهد سال جاری در مقایسه با سال گذشته میزان استفاده از کولر های گازی در استان های شمال غرب کشور دو برابر شده و این در حالی است که اساساً در این مناطق استفاده از اینگونه وسایل سرمایشی ضرورتی ندارد.
وی در همین زمینه اضافه کرد: در روز های گذشته به واسطه فشار سنگین وارده به واحد های نیروگاهی ٦ واحد با مشکل رو به رو شدند که به دنبال پیگیری ها ٣ واحد امروز مشکلشان برطرف شد و ٤ واحد دیگر نیز حداکثر تا فردا صبح به شبکه بازمی گردند.
وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مدیریت مصرف برق و نقش مؤثر آن در حفظ پایداری شبکه سراسری برق اشاره کرد و افزود: بررسی ها نشان می دهد عمده مشترکان بخش خانگی در چارچوب الگو برق مصرف می کنند، اما گروه اندکی نیز هستند که مصارف به شدت بالایی دارند و لازم است این افراد نیز مصرف برق خود را در روز های گرم سال تا سطح الگو کاهش دهند.
محرابیان در خصوص وضعیت تأمین برق در هفته پیش رو نیز پیش بینی کرد در هفته پیش رو قله های جدیدی از تقاضای مصرف برق ایجاد می شود و برهمین اساس از عموم هموطنان خواهشمندیم با صرفه جویی در مصرف برق فرزندان خود در این صنعت برای تأمین حداکثری برق در بخش های مختلف یاری دهند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات