ضرورت رعایت ایمنی در روزهای گرم سال

ضرورت رعایت ایمنی در روزهای گرم سال

به گزارش شهریار ،سعید صالح نیا مدیر عامل سازمان آتش نشانی تبریز با اعلام ضرورت رعایت ایمنی در این روزها گفت: با هشدار افزایش دما در این روزها، توصیه می شود شهروندان مراقبت بیشتری در محیط کار به ویژه کارگاه های صنفی صنعتی داشته و مراقب بکار بردن بی رویه مایعات قابل اشتعال مصرفی داشته باشند که تبخیر سریع آن می تواند با دریافت شعله،منجر به وقوع آتش سوزی شود.

وی در هشدار ویژه ای از رانندگان خودروها درخواست کرد:مواد گازی، فندک، عطرها، اسپری‌ها، باتری‌ها و به طور کلی هر قوطی بسته شده و بدون منفذ را درون خودرو قرار ندهند که با افزایش میزان دمای هوا می تواند موجب انبساط حجمی ،انفجار ‌ و آتش سوزی شود.

سعید صالح نیا یاد آور شد: به جا گذاشتن بطری آب در داخل خودرو نیز می تواند با تابش مستقیم آفتاب به صورت ذره بینی عمل کرده و آتش سوزی خودرو را موجب شود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تبریز تاکید کرد: در این روزهای داغ از روشن کردن آتش در حجم زیاد در طبیعت خودداری و در صورت روشن کردن قبل از ترک محل با ریختن آب بر روی آتش از خاموش بودن کامل آن مطمئن شوید.

وی ادامه داد: به جا گذاشتن ذغال گداخته قلیان در محیط طبیعت نیز می تواند موجب پراکنده شدن در طبیعت و آتش سوزی وسیع در محیط طبیعت شود.

صالح نیا در خاتمه از شهروندان درخواست کرد: با مشاهده هر گونه حادثه با سامانه ۱۲۵ پیدا کرده و درخواست امدادرسانی کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات