اقدام جهادي در جلوگيري از خاموشي گسترده در اهواز

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای خوزستان، علی اصغر خدامراد منگری افزود: به دلیل افزایش دمای بی سابقه و افزایش مصرف برق، بوشینگ ترانسفورماتور T٦ پست ٤٠٠ کیلوولت شمال غرب به ظرفیت ٢٠٠ مگاولت آمپر دچار حادثه و نشت روغن شد.
وی با بیان اینکه با توجه به پرباری شبکه برای جلوگیری از حوادث، تجهیزات در فواصل زمانی کوتا بررسی می شوند، افزود: پس از تشخیص به موقع نشت روغن از بوشینگ با برگزاری جلسه اضطراری در محل پست یاد شده و استقرار خودروی آتش نشانی در کنار ترانسفورماتور مذکور برای خاموش کردن آتش سوزی احتمالی ترانسفورماتور، عملیات رفع اشکال آغاز شد.
معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای خوزستان تصریح کرد: با اقدام جهادی نیروهای عملیاتی در اسرع وقت و بدون اعمال هیچگونه خاموشی به مشترکین و جلوگیری از آسیب به تجهیزات گران قیمت شبکه، بوشینگ معیوب به موقع تعویض و هم اکنون وضعیت آن عادی و در مدار است.
خدامراد منگری تصریح کرد: با این تشخیص و اقدام سریع از بروز حادثه آتش سوزی که ممکن بود به ترانس های مجاور نیز سرایت کند و همه ظرفیت ١٤٩٠ مگاولت آمپر پست را از مدار خارج کند، جلوگیری شد .

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات