كاهش مصارف غير ضروري، درخواست رييس كميسيون انرژِي ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر، حجت الاسلام و المسلمین موسی احمدی به همراه احمد حیدری معاون پارلمانی وزیر نیرو با حضور در مرکز مدیریت بار و انرژی کشور در جریان رصد لحظه ای وضعیت شبکه برق کشور توسط مدیرعامل شرکت توانیر و مدیران ارشد شرکت مدیریت شبکه برق کشور قرار گرفت.
وی از تلاشهای انجام شده در جهت پایدار نگهداشتن شبکه برق کشور در شرایطی که کشورهای زیادی تحت تاثیر گنبد حرارتی و گرمای بی سابقه قرار گرفته اند و خاموشیهای متعددی را تجربه میکنند قدردانی کرد و با اشاره به این که صنعت عظیم برق، زیرساخت کشور و سایر صنایع است، گفت: وضعیت برق کشور را باید از دو منظر بهینه سازی مصرف و متنوع سازی سبد تولید برای رفع ناترازی موجود مورد بررسی قرار داد، چرا که در خصوص بهینه سازی مصرف باید هم از نظر فناری و هم از نظر فرهنگ سازی کارهای زیادی انجام شود.
وی در همین زمینه افزود: با تعاملی که بین وزارت نیرو  و کمیسیون انرژی وجود دارد کارهای بسیار خوبی در این زمینه انجام و راهکاریهای بسیار خوبی نیز در خصوص رفع ناترازیها ارائه شده است.
رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافق صورت گرفته بین وزارت نیرو و صندوق توسعه ملی و نیز اقداماتی که شرکت توانیر در دست اجرا دارد، اظهار امیدواری کرد تا یک سال آینده ناترازی برق به پایین ترین حد خود برسد.
وی با بیان این که کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با حساسیت خاصی مسائل صنعت برق را دنبال می کند، از همه بخشها از جمله صندوق توسعه ملی، دولت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی خواست تا به کمک صنعت برق بشتابند که این صنعت بتواند به جایگاه اصلی و واقعی خود برسد
احمدی در ادامه با تقدیر از اطلاع رسانی های گسترده و لحظه ای از وضعیت تولید و مصرف برق در کشور به وسیله مدیران ارشد این صنعت، به جانفشانیهای صورت گرفته توسط پرسنل صنعت برق در جای جای کشور اشاره کرد و از کارشناسان نیروگاه رامین نیز تقدیر کرد و اظهار داشت: برنامه داریم که از این عزیزان که با فداکاری و از خودگذشتگی مانع از اختلال در تامین برق کشور شدند به نمایندگی از مجموعه صنعت برق، در کمیسیون انرژی تقدیر کنیم.
وی همچنین خطاب به مسوولان صنعت برق از آنها خواست مشکلات و موانع را به مردم اطلاع رسانی کنند و راهکارهای خروج از شرایط موجود را نیز با کمیسیون انرژی در میان بگذارند تا این صنعت زیرساختی بتواند این شرایط و روزهای سخت را پشت سر بگذارد.
این نماینده مجلس در پایان از مردم خواست با کاهش مصارف غیرضروری، به یاری صنعت برق آمده و شرایط را برای تامین برق همه هموطنان به ویژه مردم عزیز در جنوب کشور که دمای بالای ٥٠ درجه را می گذرانند، فراهم کنند.
در ابتدای این بازدید، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر و سخنگوی صنعت برق کشور گزارشی از وضعیت تولید و مصرف برق ایران ارائه کرد کرد و گفت: رشد ٨.٨ درصدی مصرف برق در کشور حاکی از آن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ٥٥٠٠ مگاوات به میزان مصرف برق در کشور افزوده شده که برای تامین این میزان تقاضای جدید، باید بیش از ٨ هزار و ٥٠٠ مگاوات نیروگاه بسازیم که به ٨٥٠٠ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات