رفع حادثه از خط انتقال 400 كيلوولت جاجرم - علي آباد

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای خراسان، خط ٤٠٠ کیلوولت جاجرم-علی آباد در ساعت ٢٣ و ٣٦ دقیقه ششم مرداد ماه با عملکرد دیستانس قطع و مطابق دستورالعمل و پس از هماهنگی به دستور دیسپاچینگ در ساعت ٢٣:٥١ برقدار شد؛ دقایقی بعد مجددا در ساعت ١ و ١ دقیقه بامداد ٧ مرداد ماه خط قطع و وصل آن به بررسی و بازدید از مسیر خط موکول شد.
نصیری مدیر امور انتقال نیروی برق منطقه ای خراسان در استان خراسان شمالی در این خصوص گفت: با توجه به گرمای شدید هوا و شرایط ویژه حاکم بر شبکه برق کشور و اهمیت بسیار این خط به عنوان یکی از مهمترین خطوط تبادلی انتقال شبکه خراسان به شبکه سراسری بررسی ها به صورت شبانه انجام شد و نشان داد که به دلیل آلودگی محیطی و بارش نم زنجیر مقره میانی فاز B یکی از دکل های حوالی حق الخواجه  نزدیک مرز با شبکه برق مازندران، دچار تخریب کامل شده است.
گروههای فنی پس از هماهنگی با دیسپاچینگ و تهیه و تامین تجهیزات لازم، در شرایط سخت به محل حادثه مراجعه کرده و اقدام به تعویض مقره های معیوب کردند. با تلاش های صورت گرفته، این خط در ساعت ١٣ و ٢٤ دقیقه روز هفتم مرداد ماه به دستور دیسپاچینگ شمال شرق برقدار و شبکه برق به وضعیت پایدار خود بازگشت.
حسین محمودی، مدیرعامل برق منطقه ای خراسان نیز ضمن تقدیر از زحمات کارکنان امور انتقال نیروی خراسان شمالی و دفتر فنی انتقال این شرکت، بر اهمیت حفظ پایداری شبکه و آمادگی برای پاسخگویی به نیاز برق شبکه در شرایط گرمای شدید و دوره اوج مصرف برق تأکید کرد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات