لزوم تبادل تجربیات شهرداری‌های فعال در حوزه هوشمندسازی

لزوم تبادل تجربیات شهرداری‌های فعال در حوزه هوشمندسازی

به گزارش شهریار ، مدیر عامل سازمان فاوای تبریز در نشست مشترک با مدیران سازمان فاوای شهرهای مشهد، به تشریح عملکرد و دستاوردهای سازمان متبوع خود در حوزه های مختلف و همچنین میزان عملکرد و تحقق بودجه در سال ۱۴۰۲ پرداخت و بر لزوم تبادل تجربیات بین شهرداری های فعال در حوزه هوشمندسازی تاکید کرد.

محمدرضا کاظمی تحقق شهر هوشمند را از رسالت های اصلی این سازمان به عنوان بازوی شهرداری در اجرای فناوری اطلاعات دانست و گفت: در این راستا اقدامات متنوعی از سوی سازمان فاوا انجام شده است ولی یکی از مهمترین اقداماتی که با آغاز مدیریت شهردار محترم جنا آقای دکتر هوشیار شروع شده، اجرای زیرساخت های لازم جهت پیشبرد نهضت ملی فیبر می باشد و در حال حاضر شهرداری تبریز مالک ۲۰۵ کیلومتر بسترتونل اختصاصی فیبر نوری می باشد که این متراژ روزانه در حال افزایش بوده تا در سریعترین زمان ممکن شهر تبریز به فیبر نوری مجهز گردد تا شاهدخدمات هوشمند در حوزه مدیریت شهری برای شهروندان عزیز باشیم.

وی افزود: یکی دیگر از مهم ترین اقدامات این سازمان فراهم نمودن بسترهای لازم به منظور راه اندازی اپلیکیشن "تبریز اپ" ( اپلیکیشن جامع خدمات شهری) که با تلاش تیم فنی متخصص سازمان مراحل فنی آن در حال بررسی است و پس از اتمام رونمایی خواهد شد.

کاظمی خاطر نشان کرد: این سامانه در واقع مجموعه ای از خدمات شهرداری برای ارائه به شهروندان است و هدف اصلی از ایجاد آن فراهم کردن امکان ارائه تمام خدمات شهروندی از طریق تلفن همراه و بدون حضور فیزیکی شهروندان منظور شده است و امیدواریم زمانی شهروندان برای هیچ کاری به شهرداری مراجعه نکنند و از راه دور و از هر محلی خدمات خود را دریافت کنند.

محمدرضا کاظمی  ضمن تاکید بر تبادل تجربیات بین شهرداری های فعال در حوزه هوشمندسازی گفت: یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های تعریف‌شده توسط شهردار و شورای شهر، حرکت به سمت شهرداری هوشمند و الکترونیک است و در این میان سازمان فاوا دارای پرسنل متخصص و توانمندی بوده و علیرغم کمبود نیرو و سختی های کاری موجود، اقدامات و کارهای بزرگی از سوی این سازمان صورت گرفته است و سعی بر این است تا با اتخاذ تدابیر لازم مشکلات را رفع و زمینه انجام کارهای بزرگ تر را فراهم آوریم.

در ادامه این نشست مدیر عامل سازمان فناوری شهرداری مشهد با اشاره به تیم توانمند، متخصص و باپشتکار فاوای تبریز گفت: ایجاد وحدت رویه در سازمان های فاوای کلانشهرها در رابطه با مسائل مرتبط با فناوری اطلاعات در شهرداری ها اشاره و بر حل مشکلات زیرساختی در شهرداری ها در رابطه با تولید، توسعه و استفاده از سامانه های نرم افزاری تاکید کرد.

وی ابراز داشت: تجربیات جهانی ثابت کرده است که ورود فناوری اطلاعات در حوزه مدیریت خدمات شهری می‌تواند زمینه‌ساز ارائه بهتر این خدمات شده و موجبات رضایت ذینفعان را فراهم آورد. با توجه به عصر ارتباطات و توسعه روز افزون تکنولوژی در سرتاسر دنیا لزوم استفاده از سامانه های الکترونیکی توسط مردم بیش از پیش احساس می شود و سازمان های فاوا بخش زیادی از فعالیتهای خود را معطوف به تولید و اجرای سامانه ها و خدمات الکترونیکی مورد نیاز مردم داشته است.
​​​​​​

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات