فراخوان پنجمین دوره جایزه کتاب سال آذربایجان شرقی منتشر شد

فراخوان پنجمین دوره جایزه کتاب سال آذربایجان شرقی منتشر شد

به گزارش شهریار به نقل از خبرگزاری فارس، پنجمین دوره جایزه کتاب سال آذربایجان شرقی با هدف شناسایی و معرفی نویسندگان فعال و ارتقای سطح کیفی نشر استان، حمایت، تشویق و توسعه فرهنگ کتابخوانی، حمایت و تشویق مولفان، مترجمان و مصححان و متخصصان کتاب استان، کمک به ارتقای فرهنگ و هویت جامعه اسلامی و حمایت و تاکید بر اهمیت زبان ترکی بعنوان بخشی از فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی برگزار می‌شود.

این رویداد فرهنگی در دو بخش فارسی و ترکی و موضوعات دهگانه دیویی (کلیات، فلسفه و روان‌شناسی، دین، علوم اجتماعی، زبان، علوم خالص، علوم عملی، هنر و ورزش، ادبیات، تاریخ و جغرافیا) و کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش ناشران، پدیدآورندگان، مترجمان و مصححان می‌توانند دو نسخه از آثار خود را که برای اولین بار در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ منتشر کرده‌اند به همراه برگ اعلام وصول تا پانزدهم شهریورماه ۱۴۰۳ به آدرس تبریز، نرسیده به چهارراه آبرسانی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، معاونت فرهنگی و رسانه‌ای، گروه امور فرهنگی، دبیرخانه جایزه کتاب سال استانی ارسال نمایند.

گفتنی است آثار ارسالی باید برای نخستین بار در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ منتشر شده باشند، کتاب‌ها کمک درسی و افست نبوده و دارای برگه اعلام وصول باشند. همچنین باید کتاب در دو نسخه به دبیرخانه کتاب سال تحویل داده شود. این فراخوان ویژه نویسندگان آذربایجان شرقی بوده و کتاب های نویسندگان غیربومی در صورتی داوری و ارزیابی می‌شوند که موضوع و محتوای کتاب درباره استان آذربایجان‌شرقی باشد.

همچنین آثاری داوری و ارزیابی می‌شوند که پدیدآورنده یا ناشر کتاب، کاربرگ ثبت‌نام را در تارنمای azarsh.farhang.gov.ir یا در زمان مراجعه به دبیرخانه تکمیل نموده و به ‌همراه دو نسخه از کتاب به آدرس دبیرخانه ارسال نموده و یا به صورت حضوری تحویل دهند.

پنجمین دوره جایزه کتاب سال آذربایجان شرقی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه خانه کتاب و ادبیات ایرانیان برگزار می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات