آبیاری مستمر و منظم فضاهای سبز شهری همزمان با افزایش دمای هوا

آبیاری مستمر و منظم فضاهای سبز شهری همزمان با افزایش دمای هوا

به گزارش شهریار ، سیامک آسیایی صبح امروز در گفتگویی با اعلام این خبر، گفت: با توجه به افزایش دمای هوا در روزهای اخیر و لزوم برنامه‌ریزی مناسب برای آبیاری به موقع و منظم فضاهای سبز شهری و جلوگیری از هر گونه آسیب احتمالی، اجرای آیتم آبیاری در سطح مناطق دهگانه شهرداری بطور شبانه روزی در حال انجام است.

وی تهیه جدول زمانبندی در این زمینه را یادآور و خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، جدول زمانبندی آبرسانی به فضاهای سبز شهری در سطح مناطق دهگانه تهیه و ابلاغ شده است بطوریکه دستگاه نظارت سازمان به طور مستمر نسبت به آبیاری درختان، درختچه‌ها، ارقام ردیفی، سطوح چمنکاری و گلکاری‌ها در سطح شهر نظارت مستقیم دارد.

آسیایی در ادامه با اشاره به کمبود منابع آبی حوزه فضای سبز و لزوم مدیریت بهینه این منابع، تصریح کرد: برای مدیریت بهینه منابع آبی به ویژه در روزهای گرم سال، یکی از روشهای موثر و راهگشا تغییر زمانهای آبیاری می‌باشد که در این راستا در برخی مناطق کم برخوردار آبی استفاده از ساعات شب نیز برای اجرای این آیتم مهم در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز  شهرداری تبریز همچنین در این زمینه بر توسعه شبکه آب خام و استفاده از روشهای مکانیزه و نوین آبیاری نیز تاکید کرد و از توسعه ۹۷ کیلومتری شبکه آب خام فضای سبز در سال ۱۴۰۲ و نیز تداوم اجرای این طرح در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات