تولید ۲۵ درصد تولید عدس کشور در آذربایجان شرقی

تولید ۲۵ درصد تولید عدس کشور در آذربایجان شرقی

به گزارش شهریار به نقل از خبرگزاری فارس، جلال رحیم زاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی با بیش از ۱۵ هزار هکتار کشت محصول عدس، ۲۵ درصد از تولید عدس کشور را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به زیر کشت رفتن ۱۲ هزار و ۹۲۰ هکتار از اراضی این شهرستان به محصول عدس گفت: پیش‌بینی می‌شود تولید امسال عدس این شهرستان بالغ بر ۹ هزار و ۴۴ تن باشد.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان ورزقان نیز با اشاره به زیر کشت رفتن ۱۲ هزار و ۹۲۰ هکتار از اراضی این شهرستان به محصول عدس گفت: پیش بینی می‌شود تولید امسال عدس این شهرستان بالغ بر ۹ هزار و ۴۴ تن باشد.
امیدعلی جلالی ادامه داد: عدس از محصولات اصلی زراعی شهرستان ورزقان است و رتبه اول در سطح استان را به خود اختصاص داده و در شهرستان بعد از گندم در رتبه دوم قرار دارد که در تناوب با غلات کشت می شود و نقش بسزایی در بهبود حاصلخیزی، ساختار خاک و افزایش عملکرد دارد.
وی افزود: امسال تمام مزارع عدس شهرستان در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها کشت شده است و کشاورزان طرف قرارداد از توصیه های آموزشی ترویجی و توزیع رایگان کودهای بذرمال و اسید آمینه بهره بردند.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان ورزقان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کشت انتظاری این محصول به دلیل استفاده بهینه از بارش‌ها تولید بالایی نسبت به کشت بهاره دارد لذا مدیریت جهاد کشاورزی تلاش دارد با برگزاری مزارع نمایشی و کلاس‌های آموزشی ترویجی کشت انتظاری این محصول را افزایش دهد.
جلالی افزود: از جمله مشکلات عدس‌کاران منطقه نبود ماشین‌آلات برداشت و واحدهای بسته بندی در شهرستان است.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات