شهرک خاوران به شبکه فیبرنوری مجهز شد

شهرک خاوران به شبکه فیبرنوری مجهز شد

به گزارش شهریار ، محمدرضا کاظمی مدیرعامل سازمان فاوا این اقدام شهرداری تبریز را گامی بلند در توسعه ارتباطات عنوان کرد و گفت: تبدیل کلانشهر تبریز به یک شهر هوشمند، یکی از اهداف توسعه پایدار مدیریت شهری طی چند سال اخیر بوده است که برای رسیدن به این هدف تلاش‌های زیادی صورت گرفته تا زیرساخت و بسترهای شهر هوشمند جهت دستیابی آسان شهروندان به تکنولوژی روز دنیا فراهم شود.

وی از اجرای تونل اختصاصی پروژه فیبرنوری به طول ۱۴ کیلومتر در محدوده شهرداری منطقه ۹ خبر داد و افزود: راه اندازی شبکه فیبر نوری یک فرایند پیچیده و حساس است و پیاده سازی آن نیازمند برنامه ریزی دقیق، دانش فنی بالا و تجهیزات مناسب است، این نوع شبکه ها برای ارتباطات انتقال داده های بزرگ و حساس به سرعت و امنیت بالا نیاز دارند و می توانند به عنوان یک راه حل موثر برای ارتباطات شبکه ای و ایجاد زیرساخت شهر هوشمند در محیط های مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

کاظمی به کیفیت بالا و سهولت فرآیند راه اندازی سرویس فیبر نوری برای کاربران تاکید و خاطرنشان کرد: این فناوری نوین امکان انتقال اطلاعات با سرعت بالا و پهنای باند بزرگ را فراهم می‌کند، که منجر به کاهش تاخیر و افزایش کارایی در ارسال و دریافت داده‌ها می‌شود.

وی ابراز داشت: به دلیل عدم حساسیت فیبر نوری به اختلالات محیطی، قابلیت اطمینان و پایداری بالاتری نسبت به فناوری‌های دیگر دارد. با اینترنت فیبر نوری، افراد می‌توانند از امکانات با کیفیت بالا بهره‌مند شوند و با توجه به این امکانات این فناوری قابلیت رشد و توسعه بیشتری را نیز در آینده دارد، چراکه با افزایش سرعت و امکانات، می‌تواند به فناوری‌های نوین دیگری نیز منتقل شود.

مدیرعامل سازمان فناوری در پایان ضمن قدردانی از شکیبایی شهروندان فیهم کلانهشر تبریز در اجرای این پروژه خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح با اعتراض تعدادی از شهروندان در خصوص اخلال در زیباسازی شهری به وسیله حفاری روبرو بودیم که این حق شهروندی مردم است که آنچه در شهر می‌گذرد مطالبه کنند اما باید در نظر داشت که این حفاری‌ها برای اجرای یک طرح سودآور ملی برای تمام شهرنان ارجمند است و این مهم در یک بازه زمانی حداقلی به پایان خواهد رسید و از مردم و مسئولان محلی از جمله شهرداری‌ها انتظار می‌رود که همچون گذشته در مسیر اجرای این طرح یاری‌رسان ما باشند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات