در بورس انرژي رقم خورد؛ حجم معاملات روزانه برق در ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر، از ابتدای معاملات شرکت های توزیع در تابلوی برق بورس انرژی تا چهارشنبه ١٠ مردادماه، تعداد ٢٨ نیروگاه دولتی و ٣٦ نیروگاه خصوصی مشغول عرضه برق بوده اند و در این مدت در مجموع ٥٠٦١ معامله توسط ٣٩ شرکت توزیع نیروی برق رقم خورد.
همچنین حجم معاملات روزانه به ٥٣ میلیون و ٨٩٧ هزار و ١ مگاوات ساعت با متوسط قیمت ١١٩٥ ریال، حداقل نرخ ٨٥٠ ریال و نرخ معاملات به حداکثر قیمت ١٣٩٠ ریال رسید.
این گزارش حاکی است در روز چهارشنبه ١٠ مردادماه حداکثر قیمت برق در بورس به ١٣٤٠ ریال برای هر کیلووات ساعت رسید که نسبت به روز قبل خود ٧ درصد رشد را تجربه کرده است. همچنین تعداد معاملات طی دو روز نهم و دهم مرداد از ٢٩ فقره به ٥٤ فقره رسید که با ٣٨ درصد رشد همراه بود.
گزارش ها حاکی از آن است که در روز ١٠ مرداد حجم معاملات روزانه به ٢٣٥ هزار و ٥٣٤ کیلووات ساعت رسید. همچنین ارزش معاملات شرکت های توزیع نیروی برق در بورس انرژی به ٦٤هزارو ٤٠٩ میلیارد ریال رسید.
این گزارش اضافه می کند: طی معاملات هفته قبل نیروگاه های دولتی با ٢٧ میلیون و ٢٦٨ هزار و ٨٠٣ مگاوات ساعت سهم ٥١ درصدی از فروش را به خود اختصاص دادند از سوی دیگر هم، نیروگاه های خصوصی با ٢٦ میلیون و ٣٢١ هزار و ٨٣٤ مگاوات ساعت سهم ٤٩ درصدی از فروش داشتند.
نکته قابل توجه طی دو روز پایانی هفته قبل رشد ٣٤ درصدی حجم معاملات روزانه بود، به طوری که حجم معاملات از ١٧٥ هزار و ٣٢٠ مگاوات ساعت به ٢٣٥ هزار و ٥٣٤ مگاوات ساعت رسید. همچنین در آخرین روز معاملاتی هفته قبل، درصد حجم فروش نیروگاه های خصوصی از کل نسبت به نیروگاه های دولتی بیشتر بود.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات