استخراج كنندگان غيرمجاز رمز ارز در كهگيلويه و ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر، رسول روستائی افزود: تاکنون ٢٢ میلیارد ریال از این جریمه از سوی متخلفان استخراج غیرمجاز رمز ارز در کهگیلویه وبویراحمد پرداخت شده و مابقی در دست اقدام و یا به صورت اقساطی در حال پرداخت است.
به گفته وی، طی دو هفته اخیر، ٧ مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در شهرستان های بویراحمد و گچساران کشف شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بروز افت ولتاژ و نوسانات برق و آسیب به تجهیزات شبکه و لوازم برقی مشترکان در مناطق آلوده به این معضل تصریح کرد: از این مراکز ٣٧ دستگاه ماینر غیرمجاز کشف و ضبط شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال ١٣٩٨(همزمان با آغاز طرح جمع آوری مراکز رمز ارز) تاکنون هزار و ٤ دستگاه ماینر از ٨٧ مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز در این استان کشف و ضبط شده که میزان انرژی احیا شده از آنها ٣ میلیون کیلووات ساعت برآورد شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق کهگیلویه و بویراحمد در عین حال تاکید کرد: براساس ضوابط ابلاغی صنعت برق برای کسانی که به صورت غیرمجاز از برق برای تولید رمزارز استفاده می کنند، جرایم سنگینی تا بیش از ١٠٠ برابر نرخ انرژی در نظر گرفته شده است.
روستائی خاطرنشان کرد: افزون بر این ماینرهایی که از این طریق کشف و ضبط شود، تحویل مقامات قضایی شده و بر اساس قوانین جدید امحا خواهد شد.

مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز منشا افت ولتاژ و نوسان برق در شهرستان بویراحمد
مرداد ماه امسال افت ولتاژ و نوسانات برق ساکنان برخی نقاط بویراحمد را کلافه کرده بود و پس از بررسی های شرکت توزیع برق شهرستان مشخص شد که برخی خانه ها تبدیل به مراکز رمز ارز شده است.
بیشترین گلایه های مردم از نوسانات برق مربوط به روستای بزرگ سرآبتاوه و برخی نقاط شهر یاسوج مانند منطقه مسکونی امامت ها بوده است.
روستای سرآبتاوه با ٢ هزار و ٤٤٩  خانوار و ٩ هزار و ٧٠٣ نفر جمعیت در ٧ کیلومتری جنوب شهر یاسوج واقع شده و منطقه مسکونی امامت ها هم در قلب شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد قرار دارد.
نوسانات پی در پی برق در شهرستان بویراحمد افزون بر کاهش آسایش مردم در این گرمای تابستان موجب نگرانی آنان نسبت به خسارت به لوازم برقی آنان شده بود.
مدیر اداره برق شهرستان بویراحمد گفت: بخش عمده ای از افت ولتاژ و نوسانات پی در پی برق این شهرستان در مرداد ماه جاری به علت راه اندازی چندین مراکز استخراج رمز ارز بوده است.
محمدحسین فریدونی با بیان این که از دو هفته گذشته تاکنون ٣٢ دستگاه ماینر از مراکز غیرمجاز برق در شهرستان بویراحمد کشف شده است، اظهار داشت: در اقدامی عملیاتی از سوی کارشناسان این شرکت و با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی ١٠ دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز در روستای سرآبتاوه کشف و ضبط شده است.
رییس اداره برق شهرستان بویراحمد تصریح کرد:این مرکز که در واحد مسکونی برای استخراج غیرمجاز رمزارز دایر شده بود طی بازدیدهای دوره ای ماموران جمع آوری انشعابهای غیرمجاز شرکت توزیع برق استان شناسایی و ضمن تحویل به مراجع قضایی، بر اساس قوانین جدید با جریمه سنگین مواجه می شود.
فریدونی همچنین از کشف یک دستگاه ماینر غیرمجاز از یک منزل مسکونی در کوی امامت شهر یاسوج خبر داد.
وی عنوان کرد: براساس گزارشهای مردمی مبنی بر بروز نوسان شبکه برق در یکی از خیابانهای منطقه امامت شهر یاسوج و با اخذ دستور قضایی و همکاری پلیس مبارزه با مفاسد اقتصادی استان طی اقدامی عملیاتی توسط کارکنان برق غیرمجاز ستادی، دفتر حراست و مدیریت برق شهرستان بویراحمد، تعداد یک دستگاه ماینر غیرمجاز در یک منزل مسکونی این شهر کشف و ضبط و با تشکیل پرونده، تحویل مقامات قضایی شد.
رییس اداره برق شهرستان بویراحمد عنوان کرد: دستگاه های استخراج غیرمجاز رمز ارز، افزون بر مصرف بالای برق، خسارت زیادی به شبکه و لوازم برقی مشترکان وارد کرده و بخشی از نوسانات شبکه توزیع برق را را به دنبال دارد.


لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات