در ديدار با مديرعامل و معاونان شركت توانير انجام شد؛ ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر، در این دیدار مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به پایداری شبکه برق کشور در گرمای شدید تابستان امسال به رغم رشد حدود ٩ درصدی مصرف برق، از افزایش تقاضای مصرف به  حدود ٨٠ هزار مگاوات خبر داد و گفت: این میزان ٦ هزار مگاوات نسبت به سال گذشته افزایش نشان می دهد که رقم بسیار بزرگی است.
مصطفی رجبی مشهدی تصریح کرد: پاسخگویی به این میزان افزایش تقاضای مصرف نیازمند احداث ٩ هزار مگاوات نیروگاه است که احداث این حجم ظرفیت نیروگاهی و شبکه های مرتبط با آن ٩ میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد که علاوه بر آن نیازمند زمان هم است.
زینب قیصری رییس فراکسیون انرژی و منابع معدنی مجلس نیز هدف از این دیدار را تشکر و قدردانی از زحمات مجموعه صنعت برق کشور برای تامین برق پایدار در گرمترین روزهای سال اعنوان کرد و گفت: این فراکسیون تازه تاسیس ٧٧ عضو دارد و این بازدید به منظور ایجاد حس مشترک و آگاهی از مشکلات صنعت برق برای نمایندگان مجلس انجام شده است.
وی با اشاره به وجود ناترازی در بخش های مختلف حوزه انرژی شامل برق، گاز و...، تغییر دیدگاه و رویکرد به حکمرانی انرژی را ضروری دانست و افزود: فراکسیون امنیت انرژی و منابع معدنی با همین دیدگاه تشکیل شده تا بتواند با نگاهی وسیعتر به رفع مشکلات بخش انرژی کمک کند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات