رييس فراكسيون امنيت انرژي مجلس؛ وزارت نيرو پيشتاز ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر، زینب قیصری افزود: با توجه به ضرورت های کشور این فراکسیون برای نخستین بار در مجلس تاسیس شده است، و این بازدیدها برای ایجاد حس مشترک و آگاهی از مشکلات صنعت برق برای نمایندگان مجلس ضروری است.

قیصری با اشاره به وجود ناترازی در بخشهای مختلف حوزه انرژی شامل برق، گاز و...، تغییر دیدگاه و رویکرد به حکمرانی انرژی را ضروری دانست و افزود: این فراکسیون با همین دیدگاه تشکیل شده تا بتواند با نگاهی وسیعتر  به رفع مشکلات بخش انرژی کمک کند.
وی برق و گاز را صنایعی به هم پیوسته دانست و وجود ناترازی گاز در زمستان را باعث تسری آن به بخش برق عنوان کرد و از توجه به قانون برنامه هفتم پیشرفت در فراکسیون خبر داد.
این نماینده مجلس با بیان این که در صنعت برق باید تنوع در سبد تولید و سوخت داشته باشیم، اضافه کرد: به این منظور باید توجه به انرژیهای تجدیدپذیر و نیروگاههای هسته ای و ...  و پیگیری احداث آن در دستور کار مجلس قرار گیرد.
وی  همچنین ناترازی در صنعت برق را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه وزارت نیرو در حوزه فرهنگ سازی صرفه جویی از سایر دستگاه ها بهتر عمل کرده است، گفت: با اقدامات خوب انجام شده، مردم در زمینه مصرف صحیح برق بیشتر همکاری می کنند که نشان دهنده عملکرد خوب این وزارتخانه در حوزه فرهنگسازی است.
قیصری به مدیریت سمت تقاضا هم پرداخت و گفت: نباید همه مسوولیت مدیریت سمت تقاضا به عهده وزارت نیرو و نفت باشد چرا که این دو وزارتخانه متولی تامین برق و نفت هستند و به همین دلیل باید تاسیس سازمان بهینه سازی مصرف انرژی و سوخت که باید براساس برنامه هفتم از این دو وزارتخانه منفک  شود، هرچه زودتر انجام گیرد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات