نرخ ناباروری زوجین در کشور ۲۰ درصد است

نرخ ناباروری زوجین در کشور ۲۰ درصد است

به گزارش شهریار به نقل از نصر، الهام غدیرخمی در جریان نشست خبری سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی افزود: خدمات بسیاری در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی ارائه می‌شود و پس از تعیین علت ناباروری زوجین، فرایندهای مختلفی جهت درمان ناباروری انجام می‌گیرد. سالانه تعداد دو  هزار و ۲۰۰ پرونده جدید در این مرکز تشکیل شده و در مجموع ۲۵ هزار نفر-خدمت در سال خدمات دریافت می‌کنند.

وی در خصوص هزینه‌های خدمات این مرکز با اشاره به پوشش ۹۰ درصدی درمان ناباروری، افزود: درمان‌های ناباروری در جهان ۳۰ تا ۳۵ درصد جواب می‌دهد و متوسط درمانی در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی با مجهزترین دستگاه‌ها و پرسنل مجرب ۳۵ درصد است.
غدیرخمی در خصوص وضعیت نرخ ناباروری در کشور، اظهار کرد: طبق آمار وزارت بهداشت، نرخ ناباروری کشور ۲۰ تا ۲۵ درصد بوده که نسبت به جهان (۱۵ تا ۲۰ درصد) بالاتر است. نرخ ناباروری در سطح جهان رو به افزایش بوده و یک موضوع جهانی است.
الهام غدیرخمی، افزایش سن ازدواج و باروری و تغییر سبک زندگی را دلایل افزایش نرخ ناباروری عنوان کرد.
وی با بیان این‌که بخش تعیین جنسیت جهت تشخیص و کنترل وضعیت سلامت جنین در این مرکز فعال است، اظهار کرد: فریز تخمک و اسپرم برای واجدین شرایط از جمله دختران مجرد سن بالا، افراد مبتلا به سرطان و ... انجام می‌گیرد و هزینه‌ها یک چهارم بخش خصوصی است.
سرپرست معاونت پژوهشی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: جهاددانشگاهی در تبریز، میانه، مراغه و مرند دارای نمایندگی بانک خون بند ناف رویان بوده و خون بند ناف نوزادان متقاضیان در این شهرستان‌ها گرفته و برای نگه داری با رعایت تمام پروتکل‌ها به تهران ارسال می‌شود.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات