پرواز اربعین در مسیر تبریز - عراق اختصاص یافت

پرواز اربعین در مسیر تبریز - عراق اختصاص یافت

به گزارش شهریار به نقل از ایرنا، «رامین آذری» روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: این پروازها به صورت رفت و برگشت در مسیرهای بغداد و نجف اشرف برای جابجایی زائران اربعین حسینی انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: این پروازها توسط ۲ شرکت هواپیمایی ایران ایرتور در ۳۱ مرداد، دوم، هفتم و هشتم شهریور در مسیر تبریز – بغداد و بالعکس و شرکت هواپیمایی معراج در تاریخ های ۲۸ و ۳۰ مرداد و سوم و چهارم شهریور در مسیر تبریز – نجف و بالعکس انجام می شود.

آذری، ادامه داد: تعداد، تنوع و شرکت های هواپیمایی دخیل در پروازهای ویژه اربعین حسینی از فرودگاه تبریز افزایش خواهد یافت و جزئیات آن ها در روزهای آینده و به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

آذربایجان شرقی دارای ۲ فرودگاه شهید مدنی تبریز و سهند است.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و ساخته شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و مسیرهای هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.

فرودگاه سهند در سال ۱۳۷۴ تاسیس شد و تنها فرودگاه اقماری آذربایجان شرقی محسوب می‌شود که در جنوب این استان قرار گرفته است و سالانه بیش از پنج هزار مسافر از تهران به فرودگاه سهند و بالعکس جابجا می‌شوند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات