اجرای عملیات گسترده پاکسازی و گندزدایی در شهرک خاوران

اجرای عملیات گسترده پاکسازی و گندزدایی در شهرک خاوران

به گزارش شهریار ، اهمیت پاکسازی معابر شهری در فصل تابستان با اوج گرفتن دمای هوا خود می نماید. وجود زباله و لجن در پیاده روها و جدول های دوبل و نیز آلودگی هوا در اثر انتشار بوی ناخوشایند زباله، در صورت عدم رسیدگی و جمع آوری مستمر و مرتب زباله و لجن، عرصه را بر رهگذران و ساکنین محلات تنگ می کند. از این رو، لایروبی آبروها، جدول های دوبل و کانال های هدایت آب های سطحی در سطح معابر از جمله ضروریات این فصل سال است که به همت خادمان شهر و پاکبانان شریف و زحمتکش در شرایط سخت و دشوار اقلیمی و با هدف حفظ بهداشت زیست محیط شهری و سلامت شهروندان، بدون وقفه، در طول سال و به ویژه فصل تابستان انجام می پذیرد.

حسین قاسمی، معاون محیط زیست و خدمات شهری، با اشاره به فعالیت مداوم و خستگی ناپذیر اکیپ خدمات محله ای منطقه ۹ گفت: اکیپ خدمات محله ای تلاشگر این معاونت، طی دو هفته گذشته ( ۱ تا ۱۴ مرداد ماه ) عملیات گسترده ای برای پاکسازی و بهبود فضای شهرک خاوران از آلاینده های محیطی و سیمای شهری و نیز شستشو و گندزدایی پیاپی باکس ها با استفاده از مواد ضد عفونی کننده ( به تعداد ۱۱۰ باکس )، استفاده از پودر آهک برای زیر باکس های زباله و جدول های دوبل ( ۳ بار در ماه ) در بلوارها، خیابان ها و کوچه های محلات شهرک خاوران به انجام رسانیده اند. پخش پودر آهک در باکس های زباله پس از شستشوی مکانیزه نیز اقدامی برای پیشگیری از ایجاد بوی بد و گندزایی است که توسط پاکبانان به اجرا درمی آید.

وی افزود: کوی های یاس و نیلوفر ( جاده تهران )، بلوار شهدای غواص ( سه راهی خیابان زهرا مردانی آذر تا میدان شیخ شهاب الدین اهری، پاکسازی بلوار شیخ شهاب الدین اهری ( پس از اتمام عملیات درزگیری و آسفالت رویه این بلوار )، پیرامون بیمارستان تخصصی کودکان مردانی آذر، خیابان برهان، خیابان کمال الدین بهزاد، محله فتح آباد و ... از جمله نقاطی هستند که از ابتدای مرداد ماه تا کنون توسط اکیپ زحمتکش خدمات شهری منطقه به صورت کلی پاکسازی شده و زباله ها و لجن های برداشت شده بارگیری گشته و انتقال یافته اند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات