تکمیل ساماندهی مجموعه تاریخی گردشگری مقبره الشعرا تبریز با ۲۶۰ میلیارد ریال هزینه

تکمیل ساماندهی مجموعه تاریخی گردشگری مقبره الشعرا تبریز با ۲۶۰ میلیارد ریال هزینه

به گزارش شهریار ، موسی زارع در تشریح عملیات عمرانی مرمت و احیا مجموعه تاریخی فرهنگی مقبره الشعرا اظهار کرد: در راستای احیای هویت تاریخی و فرهنگی شهر، عملیات ساماندهی مجموعه گردشگری مقبره الشعرا به مثابه نماد ماندگار تبریز بی وقفه تداوم دارد.

وی با بیان اینکه  شهرداری با مشارکت مناطق ۱، ۱۰ و سازمان عمران شهرداری درسال گذشته ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای احیای مجموعه مقبره الشعرا هزینه کرده است، افزود: در کنارساماندهی محوطه و بهسازی این مجموعه  تاریخی و توسعه معابر پیرامونی با هدف حمایت از فعالان حوزه صنایع دستی و معرفی سوغاتی‌های تبریز، عملیات اجرایی احداث ساختمان سوغات سرای مقبره‌الشعرا نیز با تخصیص اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال بی وقفه تداوم دارد.

شهردار منطقه ۱۰ تبریز گفت: بهسازی نمای ورودی المان مقبره الشعرا، تکمیل و بهسازی بنای مقبره خاندان قائم مقام فراهانی با اعتبار ۳ میلیارد ریال، توسعه فضای سبز پیرامون این مجموعه از جمله عملیات عمرانی در دست اجرای امسال است.

موسی زارع از تکمیل مسیردسترسی ساختمان سوغات سرا و موزه احدحسینی در ۱۰ روز آینده خبر داد، یادآورشد: ساخت سرویس بهداشتی، تکمیل آبنمای ضلع جنوبی مقبره الشعرا، نصب مبلمان شهری و تابلوهای راهنمای مسیر، تکمیل سنگفرش پیاده روهای مجموعه با اعتبار ۱۰۰میلیارد ریال و اجرای پروژه نورپردازی در سال جاری از جمله اقدمات شهرداری در تکمیل نواقص مرمت مقبره الشعرا به شمار می رود.

مجموعه فرهنگی، تاریخی و گردشگری مقبره‌الشعرا مدفن بیش از ۴۰۰ تن از شعرا، عرفای ایران و آذربایجان است که پس از رکودی بیست ساله در ساماندهی این مجموعه به عنوان مرجع گردشگری شهر تبریز، با اقدامات صورت گرفته در ۲ سال اخیر، آماده میزبانی شایسته از گردشگران نوروزی است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات