ذخیره سدهای آذربایجان‌شرقی به ۶۷ درصد رسید

ذخیره سدهای آذربایجان‌شرقی به ۶۷ درصد رسید

به گزارش شهریار به نقل از خبرگزاری فارس، یوسف غفارزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص وضعیت بارندگی و ذخیره سدهای استان اظهار کرد: از ابتدای مهر ۱۴۰۲ (آغاز سال آبی) تا ۱۱ مرداد ۱۴۰۳، حجم ذخیره و پر بودن سدها در ۱۲ سد اصلی آذربایجان‌شرقی، ۱۲۵۲.۹ میلیون مترمکعب است که سال گذشته به ۷۵۱.۶ میلیون مترمکعب بود.

به گفته وی، هم‌اکنون ذخیره کنونی سدهای استان به میزان ۶۷ درصد است که سال گذشته حدود ۴۰ درصد بود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به آمار بارش‌ها، خاطرنشان کرد: بر اساس آمار بارندگی در ایستگاه‌های مبنای وزارت نیرو در سال آبی گذشته ۲۴۷.۲ میلی متر بوده که در سال‌جاری به بیش از ۳۴۴ میلی‌متر رسیده است.

غفارزاده با بیان اینکه متوسط بلند مدت بارندگی در آذربایجان‌شرقی ۲۸۸.۵ میلی‌متر است، اضافه کرد: بارش‌ها در استان بیش از ۱۹ درصد و در شهرستان تبریز نیز ۱۱.۹ درصد افزایش داشته است.

وی با تاکید برموضوع صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب، افزود: آب ارثی نیست که از گذشتگان به ما رسیده باشد بلکه امانتی هست از آیندگان، که با مصرف درست در این منابع بی بدیل بایستی آن را برای نسل‌های بعد هم حفظ کنیم.

غفارزاده با اشاره به شرایط و چالش‌های سال گذشته ادامه داد: خوشبختانه سال گذشته با وجود خشکسالی بی‌سابقه‌ و علی‌رغم کمبودهای موجود، توانستیم با کمک مردم استان و انجام اقدامات و راهکارهای فوریتی تنش آبی را پشت سر بگذاریم و امیدواریم در سال‌جاری که وضعیت منابع آبی با نزولات آسمانی مناسبتر است، رعایت الگوی مصرف بهینه را سرلوحه مدیریت این منابع قرار دهیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات