اشتباه فاحش در انتشار يك خبر جعلي

به گزارش پایگاه خبری توانیر،  لذا در پاسخ، ضمن ذکر اشتباهات این ویدئو و یادداشت ضمیمه، موارد  ذیل اعلام می گردد:
١- اگرچه گوینده محترم مصرف تعداد برق مزرعه کشف شده را معادل ١٠ استان ذکر می کند اما همزمان اضافه می کند که متخصصان امر باید نظر بدهند. شایان ذکر است مزرعه ای با چنین ابعاد وسیعی اگر بزرگترین مزرعه استخراج موجود در دنیا نباشد، قطعا در زمره یکی از بزرگترین مزارع جهان خواهد بود که هیچ گونه سابقه فعالیتی در هیچ نقطه ای از کشور ندارد. همچنین با درنظر گرفتن تجهیزات خنک کننده  و سایر تجهیزات مورد نیاز، مساحت مورد نیاز برای احداث چنین مزرعه ای به وسعت چندین هکتار بوده و به قدری بزرگ است که به هیچ عنوان قابلیت پنهان کردن یا برقرسانی از طربق کابل های زیرزمینی غیرمجاز ندارد.
٢- در خصوص ارتباط موضوع با نیروگاه منتظر قائم که در توضیحات ضمیمه آمده است، این نکته قابل ذکر است که نیروگاه مذکور در فردیس کرج قرار داشته در حالی که گوینده به کشف مزرعه استخراج رمزارز در تهران اشاره می کند. با توجه به این موارد، عملا امکان ارتباط الکترکی با این مسافت صرفا از طریق یک کابل برای تامین برق مزرعه ای با این مقیاس به هیچ عنوان امکان پذیر نیست.
٣- با تلاش های صورت گرفته توسط پرسنل خدوم وزارت نیرو و با همکاری موثر فرماندهی محترم نیروی انتظامی و سایر مراجع قانونی تاکنون حجم انبوهی از ماینرهای غیرمجاز کشف و ضبط شده که هرچند تعداد آنها از موارد فوق بسیار بالاتر است اما این ماینرها در نقاط مختلف کشور و در قالب مزارع کوچک یا متوسط پراکنده بوده اند. تلاشها برای مبارزه با این پدیده غیرقانونی که مشابه کسب درآمد از محل قاچاق سوخت است همچنان با شدت بیشتر ادامه دارد.
٤- خاطرنشان می سازد که براساس قوانین مصوب، اقدام به استفاده غیرمجاز از برق یارانه ای  برای استخراج رمزارز جریمه های سنگین معادل ١٠٠ برابر قیمت برق یارانه ای، ضبط و امحای ماینرها و در مواردی حبس تعزیری در پی خواهد داشت. همچنین در صورت تکرار تخلف انشعاب متخلفین برای همیشه جمع آوری خواهد شد.
٥- علاقمندان به فعالیت در حوزه استخراج رمزارزها،  با توجه به قوانین مصوب می توانند با اخذ مجوز از وزارت صمت و دریافت کد رهگیری یکتا به ازای هر ماینر و نصب برچسب استاندارد رتبه مصرف انرژی،  نسبت به استخراج رمزارز با تعرفه برق صادراتی اقدام کنند.
٦- هموطنان در صورت مشاهده استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمزارز در خانه ها، کارگاه های صنعتی، اماکن تجاری و دامپروریها و...، امکان ارسال گزارش تخلف در سامانه برق من را دارند که در این صورت به ازای هر دستگاه یک میلیون تومان پاداش به عامل شناسایی اختصاص خواهد یافت.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات