وزير نيرو خبر داد: افزايش حوادث برق به دليل فشار ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر، علی اکبر محرابیان در گفت وگو با خبر نیمروزی تشریح کرد: طبق پیش بینی های صورت گرفته هفته بسیار گرمی را پشت سر گذاشتیم. طی این هفته برای برخی از شهرها رکورد حرارتی جدیدی ثبت شد و بعضی از شهرها مانند تهران به رکورد تاریخی خود نزدیک شدند.

وی ادامه داد: نیاز مصرف صنعت برق به حدود ٨٠ هزار مگاوات رسید در واقع این عدد در ایستگاه ٧٩ هزار و ٨٧٢ مگاوات توقف کرد. این عدد نسبت به اوج مصرف سال قبل ٨.٧ درصد رشد را تجربه کرده و سال گذشته ٧٣ هزار و ٤٦٣ مگاوات بود.

محرابیان تصریح کرد: در واقع نیاز مصرف صنعت برق تا به حال ٦ هزار و ٤٠٠ مگاوت نسبت به سال گذشته بالاتر ثبت شده است.

وزیر نیرو افزود: صنعت برق با همت تلاشگران خود قادر به تولید، انتقال و توزیع برق بود، ولی شبکه برق فشار زیادی را تحمل می کند و در چنین شرایطی احتمال بروز حوادث در صنعت برق افزایش می یابد، به عبارتی در اوج مصرف، قدرت و ظرفیت پایین آمده و بروز حوادث، محدودیت را به همراه خواهد داشت.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: این در حالی است که در شرایط کم باری در صورت بروز حادثه با مانور خطوط و جابجایی خط، بار شبکه انتقال داده می شود و محدودیتی را به همراه ندارد.

وی ادامه داد: روز گذشته در منطقه ای از تهران حادثه ا ی را شاهد بودیم که منجر به محدودیت شد و بخشی از مشترکان محدودیت را حس کردند که گواه این مساله است.

محرابیان در عین حال اظهار امیدواری کرد مشترکان صنعت برق با صرفه جویی و کاهش مصرف با تلاشگران این حوزه همراهی داشته باشند تا برق به صورت پایدار برای تمام بخش ها تامین شود.

وزیر نیرو یادآور شد: مطابق نظر کارشناسان هواشناسی این شرایط گرم طی چند روز آینده در مناطق مرکزی و جنوبی کشور ادامه خواهد داشت و پیش بینی می شود، روند مصرف برق در همین محدوده قرار داشته باشد.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت صرفه جویی گفت: از مشترکین خواهش می شود تا در مصرف برق صرفه جویی کنند و صنعت گران حوزه انرژی را یاری دهند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات