تحقق ۶۵درصدی بودجه منطقه ۳ در پنج ماه نخست سال جاری

تحقق ۶۵درصدی بودجه منطقه ۳ در پنج ماه نخست سال جاری

به گزارش شهریار، علی قاسمی در گفتگو با برنامه تلویزیونی تبریزیم  با اشاره به بودجه مصوب این منطقه در سال جاری گفت: بودجه شهرداری منطقه۳، هزار و دویست میلیارد تومان است که ۴۰۰ میلیارد از این مبلغ، شامل هزینه‌های جاری و ۸۰۰ میلیارد تومان نیز، شامل هزینه‌های عمرانی است.

شهردار منطقه ۳ تبریز ادامه داد: طی پنج ماه اول سال جاری، در بعد درآمدی، ۶۵ درصد از بودجه محقق شده است.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه توسعه فضای سبز شری منطقه خاطرنشان کرد: تلاش برای توسعه و افزایش سرانه فضای سبز شهری منطقه یکی از اولویت های کاری شهرداری منطقه ۳ به شمار می رود و طی این مدت، بخش قابل توجهی از بودجه عمرانی به آماده سازی فاز ۲ پارک باغشمال تخصیص یافته است که در کنار این،  مراحل بازسازی عمارت کلاه فرنگی نیز در حال انجام است.

قاسمی همچنین احداث پارک جنگلی مارالان واقع در ضلع شمالی اتوبان کسایی را از دیگر اقدامات این منطقه دانست و تصریح کرد: طی ماه های آینده و با نصب تجهیزات و دستگاه های بازی و ورزش و نیز مبلمان شهری و امکانات لازم، این پارک برای استفاده بهتر شهروندان آماده سازی خواهد شد.


قاسمی همچنین افزود: در این راستا اجرای پارک محله ای حافظ در خیابان حافظ نیز در حال اتمام است.

وی گفت: توسعه فضای سبز نیازمند تامین آب خام مورد نیاز است که در راستای مدیریت هر چه بهتر و جلوگیری از هدررفت آب، نیازمند ایجاد سپتیک است که در این راستا بیش از ۱۸۰ کیلومتر لوله گذاری آب خام برای منطقه پیش بینی شده که طی سال جاری بیش از ۹۰ کیلومتر از این لوله گذاری انجام شده است.

شهردار منطقه ۳ تبریز در ادامه با اشاره به روند بازسازی امتداد کانال ایلی سو و همچنین آماده سازی پیاده راه جاده سلامت نیز گفت: برای جلوگیری از بروز خطرات احتمالی، بر اساس مطالعات انجام گرفته، تبدیل دال‌های بتنی به دال‌های ترافیکی در راستای پوشش کانال ایلی سو در حال انجام است.

وی ادامه داد: در کنار دال گذاری کانال ایلی سو حد فاصل ابوریحان تا چهارراه لاله ، آماده سازی پیاده راه جاده سلامت در خیابان آزادی به طول ۶۸۰ متر در حال انجام است.

قاسمی در بخش دیگری از این گفتگو به طرح های اجرای آسفالت در سطح منطقه نیز اشاره کرد و گفت: انجام لکه گیری آسفالت و آسفالت اساسی در خیابان هایی که آسفالت آنها قدیمی است در دستور کار قرار گرفت و تاکنون، آسفالت ریزی اساسی در شهرک سفیر امید، ، خیابان صائب، خیابان ۱۷ متری مارالان و چند مسیر دیگر به اتمام رسیده است.


شهردار منطقه ۳ تبریز توجه به برنامه های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی را یکی دیگر از ماموریت های این منطقه برشمرد و گفت: در طول ۵ ماه نخست، بیش از ۱۰۰ برنامه مصوب در منطقه ۳ اجرا شده که  از مهم ترین آنها می توان به برنامه های مذهبی و مناسبتی اشاره کرد که در پارک باغشمال اجرا شده است.

وی ادامه داد: برگزاری کلاس های آموزشی در فرهنگسراها، اجرای ۳۴۵ کلاس آموزشی در ۳۴ موضوع در ۳ فرهنگسرا با پوشش بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مهم ترین برنامه های فرهنگی منطقه ۳ بوده اند.

قاسمی در خاتمه گفت: برگزاری برنامه روضه شهر به مدت ده شب در پارک باغشمال ، برگزاری جشن غدیر، بازسازی واقعه عاشورا در دو نقطه از منطقه ۳ ، اجرای برنامه های صبحگاهی در پارک‌ها و اجرای مسابقات ورزشی در رشته های مختلف برای عموم از دیگر برنامه های فرهنگی شهرداری منطقه ۳ از ابتدای سال جاری تاکنون بوده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات