تاخیر زمانی در نیمی از پروژه‌های عمرانی تهران

تاخیر زمانی در نیمی از پروژه‌های عمرانی تهران

۲۵http://www.bananews.ir/ درصد پروژه‌ها مطابق جدول زمانی پیش‌می‌رود و ۲۵ درصد پروژه‌ها نیز پیشرفت سریع‌تری نسبت به برنامه دارند.

کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در جلسه علنی روز گذشته شورا به ارائه گزارشی از روند پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی سطح شهر پرداخت. براساس گزارش شورای شهر در چهار ماهه نخست امسال تنها ۴۸/ ۲۵ درصد از پروژه‌های در حال اجرای شهرداری تهران طبق برنامه زمان‌بندی پیش رفته‌اند و پیشرفت فیزیکی نزدیک به نیمی از پروژه‌ها، از زمان‌بندی مورد انتظار عقب‌تر بوده است.

این در حالی است که طبق گفته‌های سخنگوی شورای شهر میزان تکالیف و مسوولیت‌های مورد انتظار در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) طبق گزارش ارائه شده از روند پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در صحن علنی جلسه شورای شهر تعداد پروژه‌هایی که طبق زمان‌بندی پیش رفته‌اند ۴۸/ ۲۵ درصد، پروژه‌هایی که عقب‌تر از زمان انتظار هستند ۸۱/ ۴۹ درصد و تعداد پروژه‌هایی که از زمان انتظار جلوتر پیشرفت کرده‌اند ۷۱/ ۲۴ درصد بوده است.رسول خادم با ارائه گزارشی از حسن اجرای بودجه ۹۱ شهرداری تهران میانگین پیشرفت فیزیکی مورد انتظار پروژه‌های عمرانی را ۰۲/ ۳۲ درصد اعلام کرد و ادامه داد: علاوه بر این میانگین درصد پیشرفت فیزیکی در زمان بازدید پروژه‌ها هم ۷۵/ ۲۸ درصد بوده که رشد قابل‌توجهی داشته است. خادم در تحلیل عقب‌ماندگی پروژه‌های عمرانی عنوان کرد: عمده مشکل روند اجرای پروژه‌ها مشکل تامین زمین بوده که برای حل آن تصویب کردیم که تا قبل از اطمینان از تامین تصویب زمین، اجرای پروژه آغاز نشود. با این وجود خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران در واکنش به اطلاعات این گزارش اظهار کرد: این رشد حاکی از پیشرفت پروژه‌ها نبوده است؛ بلکه ما میزان تکالیف و انتظاراتمان را پایین آوردیم.

سوال از وزارت کشور

محمدعلی نجفی عضو شورای شهر تهران نیز در جلسه دیروز با طرح سه سوال خواستار رفع ابهامات جدایی ری از تهران شد. نجفی اظهار کرد: با فرض جدایی ری از تهران آیا ما به عنوان اعضای شورا در قبال ری مسوولیتی خواهیم داشت یا نه؟ در صورت جدایی تکلیف ۷۵۰ کارمند شهرداری ری چه می‌شود؟ و با جدایی ری امکانات شهرداری تهران که در ری مستقر است به شهرداری ری واگذار می‌شود یا نه؟

 

 

 

    نظرات