۳۰ هزار میلیارد ریال برای احداث هر کیلومتر از مترو تبریز هزینه می‌شود

۳۰ هزار میلیارد ریال برای احداث هر کیلومتر از مترو تبریز هزینه می‌شود

به گزارش شهریار ، یعقوب وحیدکیا در برنامه زنده چای و نبات شبکه استانی سهند از هزینه کرد بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد ریال برای احداث هر کیلومتر مترو سیستم خبر داد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی با اشاره به فعالیت‌های شبانه روزی مجموعه سازمان و پیمانکاران و کارگران در خطوط فعال مترو تاکید کرد: بخش اعظمی از عملیات عمرانی و تلاش‌های بی‌وقفه از دید انظار عمومی پنهان است ولی برای احداث هر کیلومتر مترو سیستم، هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد ریال نیاز است و ما برای اینکه بتوانیم فاز اول خط ۲ به طول ۱۰ کیلومتر را در سال آینده به بهره‌برداری برسانیم هزینه بالغ بر ۳۳۰ هزار میلیارد ریال منبع مالی نیازمند است تا در زمان مقرر و مطابق با برنامه مهندسی شده، این فاز را از قراملک تا میدان دانشسرا به بهره‌برداری برسانیم.

یعقوب وحیدکیا، با اشاره به حجم وسیع عملیات عمرانی مترو در مقایسه با سایر پروژه‌های شهرداری تصریح کرد: حجم عملیات عمرانی یک ایستگاه مترو با بررسی‌های مختلف مهندسی، ۳ برابر پروژه های پل سازی روگذر و زیرگذر است و هر کیلومتر مترو با مقایسه پل اخیر ساخته شده در خیابان حجتی، موسوم به پل شهید مالک رحمتی که ۳۴۰ میلیارد تومان هزینه کرد داشت؛ حدوداً ۱۰ برابر چنین پروژه‌هایی برای احداث یک کیلومتر مترو سیستم منابع مالی نیازمند است. ولی متاسفانه فعالیت‌های شبانه روزی مترو برای مردم ملموس نیست.

وی افزود: در حال حاضر در سه فاز خط یک خدمات بهره‌برداری به مسافران انجام می‌شود که قطارها در فاز اول و دوم با سر فاصله زمانی ۱۵ دقیقه حاضر می‌شوند و در فاز سوم نیز به سبب نبود سیگنالینگ، زمان انتظار ۳۰ دقیقه است اما مشکل پیچیده سیگنالینگ فاز سوم خط ۱ نیز با برنامه‌ریزی‌های مهندسی شده و جلسات مکرر با عوامل ذیربط و متخصصان امر، به سرعت در حال حل شدن است تا در این فاز نیز همانند دو فاز قبلی به خدمات رسانی سریع به شهروندان بپردازیم .

وحیدکیا گفت: ما علاوه از خط ۱ و ۲ ، عملیات عمرانی و دمونتاژ دستگاه حفار را در خط سوم در جنب ترمینال مسافربری  آغاز کردیم. دستگاه‌های حفاری خط یک به شفت جنب ترمینال انتقال داده شده و با تعیین پیمانکار اورهال دستگاه، عملیات حفاری خط سوم نیز آغاز شده است.

وی در پایان افزود: با برنامه ریزی دقیق در مدیریت شهری حاضر، فعالیت‌های عمرانی تسریع یافته و مدیران استانی و شهری اعم از دو استاندار فقید و شورای اسلامی شهر و شهردار کلانشهر تبریز، توجه ویژه به مترو معطوف کرده اند و نتیجه این وحدت رویه، تسریع عملیات عمرانی مترو مطابق برنامه زمانبندی است که در صورت تداوم این همکاری و تامین منابع مالی، پروژه در اسرع وقت به بهره‌برداری خواهد رسید و طبق وعده‌ای که داده‌ایم در آذرماه ۱۴۰۴ ، فاز اول خط ۲ به بهره‌برداری خواهد رسید و تلخی‌هایی که مردم در سال‌های متمادی در سطح شهر چشیده‌اند با شیرینی بهره‌برداری و استفاده از مترو جبران خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات