عملیات نوسازی نمای پاساژ فردوسی آغاز شد

عملیات نوسازی نمای پاساژ فردوسی آغاز شد

به گزارش شهریار ، این اقدام در راستای ایمن سازی و رفع خطر از نمای ساختمان های ناایمن، با همکاری مدیریت بحران منطقه۸ و هیات امنا پاساژ فردوسی آغاز شده و  به زودی این پاساژ پرتردد، همگون با بافت تاریخی شهر، نماکاری خواهد شد.

حسین منیری فر شهردار منطقه ۸ در خصوص ساختمانهای بلند مرتبه قدیمی موجود در منطقه ۸ افزود: متاسفانه مطابق نظر کارشناسان و طبق بررسی‌های انجام یافته، وضعیت ایمنی و مقاومت پاساژها و اماکن عمومی قدیم الاحداث در محدوده مرکزی شهر، مناسب نبوده و نیازمند نوسازی و مقاوم سازی هستند.

وی افزود: به منظور اطلاع رسانی به پاساژهای خطر آفرین از نظر ایمنی و سازه ای و سایر عوامل دخیل در این ساختمانها، عوامل مدیریت بحران شهرداری منطقه ۸ طی ماه های اخیر، اقدام به صدور اخطاریه به مراکز پرخطر کردند تا هیات امناء این مراکز اقدام به ایمن‌سازی ساختمان هایشان کنند.

وی افزود: در این راستا بعد از اجرای نماکاری پاساژ کاروس، طی روزهای اخیر عملیات مرمتی پاساژ فردوسی نیز با همکاری مالکان این پاساژ  آغاز شده و به زودی شاهد ایمنی بخشی و نوسازی نما در این مرکز خرید خواهیم بود.

تداوم طرح شنبه های بدون دستفروش در محدوده مرکزی شهر

معاون خدمات شهری منطقه ۸ از اجرای بیست و هشتمین هفته طرح شنبه های بدون دستفروش در محدوده مرکزی شهر خبر داد.

رسول شایان ضمن اعلام خبر فوق افزود: در راستای ساماندهی معابر منطقه ۸، طرح جمع آوری دستفروشان با عنوان شنبه های بدون دستفروش در کلیه معابر و محورهای محدوده شهرداری منطقه ۸ از سال قبل آغاز شده و این هفته نیز تداوم یافت که در قالب این طرح، عوامل سدمعبر منطقه ۸، با جمع اوری بساط دست فروشان در کلیه معابر شهری، مانع ایجاد سد معبر و بازگشت آرامش به معابر شهرداری منطقه ۸ شدند.

وی با تاکید بر اینکه جمع آوری دستفروشان وظیفه قانونی شهرداری است، گفت: قانون به ما برای جمع آوری دستفروشان تکلیف کرده و ما با جمع اوری دست فروشان تنها به وظیفه قانونی خود عملی می کنیم.

آسفالت ریزی اساسی خیابان قره باغیهای شرقی

‌معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۸ تبریز از آسفالت‌ریزی خیابان قره باغیهای شرقی خبر داد.

اورنگ رسولی  با اعلام این مطلب افزود: به دلیل حفاری‌های انجام یافته و خرابی آسفالت این مسیر، طی روزهای اخیر بعد از کاترزنی و زیرسازی اصولی،  آسفالت‌ریزی خیابان قره باغیهای شرقی  توسط اکیپ آسفالت معاون فنی و عمرانی منطقه ۸، اجرایی شد.

وی افزود: در قالب این پروژه، تا کنون بالغ بر ۶۰ تن آسفالت‌ریزی شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات