مسیر دوچرخه سواری و پارک نشاط شهرک خاوران به بهره‌برداری رسید

مسیر دوچرخه سواری و پارک نشاط شهرک خاوران به بهره‌برداری رسید

به گزارش شهریار ، مراسم بهره برداری از دو پروژه ورزشی و تفریحی این منطقه با حضور جمعی از مدیران کلان شهرداری تبریز از جمله غلامرضا احمدی، رییس شورای اسلامی شهر، محبوب تیزپاز، معاون برنامه ریزی و توسعه و سامان احمدزاده، معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز، حمید شاهوردی، شهردار منطقه یک و میر معصوم سهرابی، مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تبریز و همچنین شهروندان و ورزشکاران دوچرخه سوار تبریزی در محل پارک نو ساخت نشاط در عصر سه شنبه، ۳۰ مرداد ماه و هم راستا با طرح سه شنبه های بهره برداری از پروژه های ورزشی و تفریحی شهرداری تبریز برگزار شد.

اکبر دنیادوست، شهردار منطقه، با ادای احترام و خیر مقدم، گزارش کوتاهی در باره جزییات اجرایی این دو پروژه ارایه داد و گفت: سعی و تلاش ما، خدمتگذاران شهر تبریز و شهروندان عزیز آن، تمرکز بر طراحی و اجرای پروژه های عمرانی انسان محور و ورزشی، فرهنگی و تفریحی است تا شهروندان تبریزی از امکانات به روز برای ارتقای سلامت جسمی و روحی- فکری خود بهره مند گردند. از این رو، پروژه های عمرانی ورزشی و فرهنگی پارک نشاط و مسیر دوچرخه سواری به ارزش ۱۲۲۰ میلیارد ریال، با هدف ایجاد فضای سبز و مفرح، ارتقای سرانه فضای سبز منطقه و مهم تر از همه، ترویج ورزش های همگانی از طرف این شهرداری، به ساکنان این منطقه و شهروندان کلانشهر تبریز اهدا می گردد.

اکبر دنیادوست، در ادامه، افزود: ارزش ریالی زمین پارک نشاط، ۸۲۰ میلیارد ریال و هزینه عمرانی صرف شده برای آن، ۱۰۰ میلیارد ریال است که هزینه کلی ساخت این پارک، بالغ بر ۹۲۰ میلیارد ریال می گردد. مساحت کلی پروژه پارک نشاط، ۵۴۵۰ متر مربع است که عمده عملیات عمرانی انجام یافته در این مساحت، شامل۲۲۵۰ متر مربع اجرای کفپوش، ۹۱۵ متر مربع زمین فوتبال و ۴۰۰ متر مربع زمین بازی کودکان است. این پارک از امکاناتی همانند زمین ورزشی مجهز به چمن مصنوعی، کانکس رختکن ویژه ورزشکاران، تجهیزات ورزشی، نورپردازی، فضای سبز، آبخوری و سرویس بهداشتی برخوردار است که با صرف هزینه ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال ساخته و تجهیز شده است.

همچنین، اجرای مسیر دوچرخه سواری واقع در پارک خانواده شهرک خاوران که احداث این مسیر با احتساب ارزش ریالی زمین به میزان ۲۵۰ میلیارد ریال و مجموع عملیات عمرانی و ترافیکی انجام یافته در آن به مقدار ۵۰ میلیارد ریال، کلا، ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه در بر داشته است. رینگ دوچرخه سواری پارک خانواده به درازای ۱۰۰۰ متر طول ( ۱ کیلومتر مسیر رفت و ۱ کیلومتر مسیر بازگشت ) و ۲ متر عرض است که با صرف ۵۰ میلیارد ریال برای اجرای عملیات عمرانی و ترافیکی از جمله طول خط کشی به متراژ ۴۰۰۰ متر، جدول کشی به طول ۲۰۰۰ متر، زیرسازی و آسفالت ریزی به میزان ۲۰۰ تن به مرحله بهره برداری رسیده است و قطعا این مسیر، به مکانی مناسب برای حضور علاقمندان به ورزش دوچرخه سواری تبدیل خواهد شد.

دیگر سخنران این آیین، غلامرضا احمدی، رییس شورای اسلامی شهر تبریز بود که طی سخنانی، با اشاره به پروژه های خاص و انسان محور شهرک خاوران و قدردانی از زحمات شهردار و پرسنل تلاشگر و خدوم منطقه ۹ به ویژه پاکبانان و سبزبانان زحمتکش و سختکوش منطقه اظهار امیدواری کرد شهرداری منطقه ۹ تبریز، از توان و درآمد بیشتری برای طراحی و اجرایی کردن پروژه های کلان  و مفید عمرانی در مسیر پیشرفت و آبادانی خود برخوردار گردد.

این مراسم با افتتاح زمین چمن مصنوعی توسط رییس شورای اسلامی شهر ادامه یافت و سپس، بهره برداری از مسیر دوچرخه سواری با پیمایش دیدنی و جذاب این مسیر توسط تیم دوچرخه سواران متشکل از بانوان و آقایان در رده های سنی مختلف از نقطه آغازین و استارت این مسیر به طول یک کیلومتر تا نقطه پایانی این رینگ به اجرا درآمد. در پایان این مراسم، به قید قرعه ۶ دوچرخه، ۳ دوچرخه به برندگان دوچرخه سوار و ۳ دوچرخه به ۳ تن از پاکبانان نمونه شاغل در منطقه ۹ اهدا گردید.

گفتنی است در پنج هفته گذشته از سه‌شنبه‌های افتتاح ۱۱ پروژه ورزشی و فرهنگی در حوزه مناطق ۱، ۶، ۱۰، ۷ و ۲ به بهره‌برداری رسیده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات