مرمت ایوان‌ها در پروژه جداره سازی بازار گرجیلر

مرمت ایوان‌ها در پروژه جداره سازی بازار گرجیلر

به گزارش شهریار ، حسین منیری فر ضمن اعلام خبر فوق گفت: بازار گرجیلر به عنوان مهمترین ورودی بازار تاریخی تبریز مطرح می باشد که به علت وجود جداره های تاریخی ارزشمند در طول این بازار، شهرداری منطقه ۸، عملیات مرمت و احیاء جداره های تاریخی این مسیر را آغاز کرده و این مسیر تاریخی را ساماندهی می‌کند.

وی در ادامه گفت: در قالب این پروژه طی روزهای اخیر عملیات مرمتی ایوان های قدیمی موجود در جداره های گرجیلر توسط کارشناسان مرمتی آغاز شده و مطابق طرح اولیه مرمت و احیاء می شوند.

شهردار منطقه ۸ به جزئیات این پروژه اشاره کرد و گفت: پروژه جداره سازی بازار گرجیلر به طول ۵۰۰ متر، حدفاصل بلوار جمهوری اسلامی تا ورودی راسته بازار را شامل است که علاوه بر استحکام بخشی سازه ای، عملیات مرمتی جداره ها مطابق طرح اولیه، با ترکیب آجر و گچبری های نقش برجسته،  همگون با بافت تاریخی تبریز، اجرایی می شود.

وی افزود: در کنار جداره سازی نمای بیرونی بازار تبریز، عملیات حذف کابلهای برق و تابلوهای بد منظر مشاغل به همراه نورپردازی جداره ها نیز توسط شهرداری منطقه ۸ در حال اجراست که به زودی شاهد بازگشت زیبایی به این بازار تاریخی خواهیم بود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات