بهره برداری از ۱۲ پروژه ترافیکی، ورزشی و رفاهی شهرداری منطقه ۲ به مناسبت هفته دولت

بهره برداری از ۱۲ پروژه ترافیکی، ورزشی و رفاهی شهرداری منطقه ۲ به مناسبت هفته دولت

به گزارش شهریار ، موسی علی پور زنوزی مهمترین این پروژه ها را تقاطع غیر همسطح شهدای قراملک نام برد و گفت: برای عملیات احداث این تقاطع غیرهمسطح سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

شهردار منطقه ۲، پل روگذر شهدای قراملک را از پروژه های فرامنطقه ای رفع ترافیک شهری ذکر کرد و افزود: تقاطع غیرهمسطح شهدای قراملک با دارا بودن معماری منحصر بفرد به طول ۵۳۰ متر و عرض ۲۱ متر در بلوار کارگر در حال احداث است که با اتمام این پل روگذر شاهد تحول بزرگ ترافیکی و روان سازی ترافیک شهری در محدوده غرب تبریز خواهیم بود.

علی پور، دیگر پروژه آماده بهره برداری شهرداری منطقه ۲ را سالن چندمنظوره بحران در کارگاه امانی این منطقه اعلام کرد و گفت: این سالن با ساختمان اداری جنبی در زیربنای کلی دو هزار و ۵۰۰ مترمربع و صرف ۹ میلیارد تومان احداث شده که در مواقع عادی برای انجام مسابقات مختلف ورزشی و در مواقع بحرانی برای اسکان موقت شهروندان می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته شهردار منطقه ۲، مخزن ذخیره آب پارک شمیم پایداری با قابلیت ذخیره سازی آب در حجم دو هزار و ۵۶۰ مترمکعب هم احداث و آبگیری شده و بعد از بهره برداری برای آبیاری فضاهای سبز حوزه بلوار فتح، جاده باسمنج و باغ موزه دفاع مقدس مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

علی پور تصریح کرد: به منظور رفاه حال شهروندان، پس از افتتاح پارک رجائی شهر، پارک سلامت هم آماده بهره برداری شده است.

شهردار منطقه ۲ پارک رجائی شهر را در ۲۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع مساحت و با امکانات متعدد تفریحی و رفاهی و زمین اسکیت و مساحت پارک سلامت را در یک هکتار و در انتهای بلوار استادمعین ولیعصرجنوبی اعلام کرد.

وی، همچنین از احداث دو پروژه فرهنگی تحت عنوان فرهنگسرای فراموز و کافه کتاب خبر داد و گفت: فرهنگسرای فراموز مختص بانوان در یک هزارمترمربع مساحت اعیانی و در سه طبقه هرطبقه در ۳۲۰ مترمربع در جنب پارک سلامت احداث شده و پروژه کافه کتاب هم برای توزیع عادلانه امکانات فرهنگی و برای بهینه سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در پارک زعفرانیه در ۲۰۰ مترمربع مساحت احداث و آماده بهره برداری شده است.

علی پور، یکی از مزایای راه اندازی کافه کتاب را برگزاری جلسات نقد آثار نویسندگان و بررسی کتب مختلف و همچنین رونمائی از کتاب های جدید برشمرد.

به گفته شهردار منطقه ۲ بهسازی میدان ائل گلی از دیگر پروژه هایی است که همزمان با گرامیداشت هفته دولت به بهره برداری می رسد.

وی، از انجام عملیات اصلاح هندسی و کف سازی پیاده روهای ضلع شرقی و غربی میدان بزرگ ائل گلی، نصب تابلوهای ترافیکی اعم از تابلوهای انتظامی و اخباری در این میدان خبر داد و افزود: برای سنگفرش کف پیاده رو ضلع شرقی میدان و زیبائی و استحکام بیشتر آن از سنگ اسپراخون استفاده شده و پیاده رو ضلع غربی میدان نیز با استفاده از کفپوش کف سازی شده است.

شهردار منطقه ۲ ساماندهی پل عابر پیاده آبرسان، پل عابرگذر مکانیزه مقابل شیخ الرئیس و پل عابر پیاده مقابل مدرسه تیزهوشان در میدان افلاک نما و همچنین ساماندهی پیاده روهای سطح حوزه این منطقه، ارائه خدمات محله ای شامل کفسازی، جدول گذاری، لکه گیری و رسیدگی به دریچه های معابر را از دیگر پروژه های خدماتی و رفاهی برشمرد که در حوزه این منطقه به انجام رسیده است.

علی پور، همچنین در راستای ساماندهی و مرمت کانال ها از انجام ترمیم و لایروبی مسیل های سبلان و سهند، کانال جاده ائل گلی و کوی الهی پرست هم خبر داد و آسفالت ریزی دو بلوار در سطح حوزه شهرداری منطقه ۲ را از پروژه های رفاهی نام برد که در بلوار نور شهرک یاغچیان و در بلوار آیت الله ملکی به انجام رسیده و همزمان با گرامیداشت هفته دولت آماده بهره برداری شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات