جهش مثبت مدیریت شهری نسبت به سالهای گذشته/ جمع آوری BRT در مسیرهای دارای مترو

جهش مثبت مدیریت شهری نسبت به سالهای گذشته/ جمع آوری BRT در مسیرهای دارای مترو

به گزارش شهریار به نقل از پایگاه خبری سازه خبر، جبارعلی ذاکری در گفتگو با این رسانه افزود: بزرگترین موفقیت کسب شده در سالهای اخیر تکمیل پروژه های بالای ۷۰ درصد پیشرفت بود که با ۹۳ هزار میلیارد تومان اعتبار دولتی و سرمایه گذاری بخش خصوصی محقق شد. به جرات می توانم بگویم استان آذربایجان شرقی بسیار مستعد برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است که اگر تعهدات بخش خصوصی صورت بگیرد طی ۳ سال آینده بزرگترین سرمایه گذاری های بخش خصوصی در حدود ۲۳۳ همت در آذربایجان شرقی انجام خواهد شد.

عملکرد قابل قبول شهرداری تبریز

جبارعلی ذاکری در بخش دیگری از این گفتگو در خصوص ارزیابی عملکرد شهرداری های استان اظهار داشت: عملکرد اکثر شهرداری های شهرهای استان با توجه به افزایش بودجه مثبت تلقی می شود در برخی شهرها نیز کاستی هایی مشاهده شد که منجر به تغییر شهردار توسط اعضای شورای شهر گردید. چند شاخص در رصد عملکرد شهرداری ها دارای اهمیت است که اولین شاخص مدیریت زمانی پروژه و دومین شاخص اقتصادی بودن آن است. در تبریز مدیریت زمانی پروژه ها در دو سال گذشته قابل قبول بوده است که مصادیق بارز آن پروژه های ولایت، معلم، رسالت، ارتش، قراملک، ساماندهی آزاد راه شهید کسائی، مسیرگشایی خیابان انقلاب و… است. یا در بحث مترو تبریز تکمیل خط دو فاز اول که بیش از دو سال بود تصمیم گیری آن برای اینکه از مسیر بازار یا سه راه امین رد شود معطل شده بود به نتیجه رسید که اقدام مهمی بود و صورت گرفت و هم اکنون خط دو فاز اول مترو تبریز با سرعت مناسب در حال انجام است اکنون tbm به ایستگاه هشت مقابل استانداری رسیده است و ۲۶۰۰ متر مانده تا از عباسی به سمت بازار برسد که این پیوستگی کار رانشان میدهد.

وی تاکید کرد: به واقع در احداث مترو مردم تبریز و خصوصا اصناف و کسبه کنار ایستگاه ها متحمل زحمات زیادی شدند اولتیماتومی سال قبل تا آخر مهر امسال داده ایم که تعدادی از این ایستگاهها به هرقیمتی باید آزاد شود ولو به قیمت پر کردن ایستگاه حفر شده که قول آزادسازی ایستگاهها تا پایان مهر امسال توسط شهرداری تبریز داده شده است. این فعالیتها نتیجه حمایت مالی و مدیریتی شهرداری و هم اعضا محترم شورا و مدیریت حمل ونقل تبریز بود. البته ادعای مطلوب ترین عملکرد را ندارم منتها چون تکالیف انباشته زیاد بود هر قدر فعالیت مضاعف میشود به خواسته مطلوبی که خواست مردم است نمیرسیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی  تصریح کرد: به عنوان فردی که مسئولیت هماهنگی و نظارت را به عهده دارم باید بگویم امسال معادل ۳ سال یا ۵ سال گذشته حرکت مثبت صورت گرفته هم از لحاظ تزریق مالی توسط شهرداری تبریز و هم از لحاظ سهم فاینانس توسط دولت که امسال ۴۲۷ میلیون دلار سهم فاینانس پروژه مترو تبریز توسط دولت چین که پس از چندین سال در رفت و آمد بود به نتیجه رسید و توسط شورای اقتصاد تصویب شد و مراحل نهایی اش را طی میکند که انشالا تا یک الی ۲ ماه آینده با تکمیل فرایند ها بانک مرکزی چین بر اساس پیشرفت پروژه به این رقم را به پروژه تزریق خواهد کرد.

ذاکری تاکید کرد: در خصوص عملکرد شهرداری ها بیان این مطلب به مردم ضروری است که در دوسال گذشته خصوصا سال ۱۴۰۳ و۱۴۰۲ سهم شهرداریها از مالیات برارزش افزوده ۹%بصورت روتین و ماهیانه به حساب شهرداریها واریز شد و تاکیدمان هم سوق دادن این اعتبارات به سمت پروژه های خاص بود تا مردم آگاه شوند هزینه ارزش افزوده ایی که از آنان گرفته شده در همان شهر ودر پروژه های مشخص هزینه میشود و صرف حقوق و مزایای کارکنان شهرداریها نمی گردد.

جمع آوری BRT در مسیرهای دارای مترو

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی  همچنین در خصوص ترافیک تبریز و طرح جامع در دست تدوین برای حل ترافیک این شهر نیز اظهار داشت: به ترافیک تبریز باید چند جانبه نگاه شود نه از یک زاویه، مثلا شبکه حمل و نقل ریلی و مترو ایجاد شده تا در هرساعت۳۲هزار نفررا جابجا کند پس تا زمانیکه ما به آن هدف جابجایی نرسیم فشار کار روی معابر شهری می افتد. راه حل فعالتر شدن مترو سیگنالینگ مترو است که بعلت تحریم ها با مشکل مواجه شده است. تا زمانی که مترو را فعال نکنیم از فشار معابر شهری کاسته نمیشود اگر هرچهار دقیقه یک قطار تردد کند چه کسی واقعا به فکر استفاده از خودرو شخصی خواهد افتاد. باید عبور و مرور مردم را تسهیل کنیم، اگر این مهم محقق نشود قطعا مردم به خودروی شخصی روی می آورند.

وی افزود: خواسته ما از شورای شهر و مدیرعامل مترو تبریز ایجاد ایستگاه مشترک پارک سوار است. در مسیر هایی که هم مترو و هم بی آر تی تردد می کنند باید بی آر تی جمع آوری شود و تردد صرفا از طریق مترو صورت بگیرد تا فشار ترافیک به زیر زمین و مترو منتقل شود. فعالیت همزمان مترو و بی آر تی همزمان و در یک مسیر واحد صحیح و درست نیست.

ذاکری در مورد تدوین طرح جامع ترافیک تبریز نیز گفت: واقعا مطالعات طرح جامع ترافیک تبریز ضروری است. چون همواره مشکلات را بصورت موضعی حل کرده ایم تاکنون به سراغ طرح جامع نرفته ایم در حالی که طرح جامع چراغ راهنماست یک روش مناسب جهت بررسی ترافیک شهر هست امروزه با پیشرفت علم مهندسی ترافیک، از اینترنت اشیاء استفاده میشود تا بهترین معابر مسیریابی شود و خودروها در کوتاهترین زمان به مقصد برسند. اینها میتواند در طرح جامع حمل ونقل پیش بینی شده و حتی در تصمیم گیریهای کلان استفاده شود. به طور قطع می توان گفت مطالعات طرح جامع تبریز ضرورت دارد و باید این مورد را هم در نظر بگیریم که مطالعات زمان بر و هزینه بر است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات