سوگواری مردم تبریز در تجمع بزرگ جاماندگان اربعین

سوگواری مردم تبریز در تجمع بزرگ جاماندگان اربعین

به گزارش شهریار ، خدمات فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز در کنار دیگر خدمات موکب‌های شهرداری‌های مناطق تبریز، گام مهم دیگری است که فرهنگ اهل بیت (ع) را در میان نسل جوان نگه دارد.

موکب جنت‌الحسین (ع) شهرداری تبریز، این‌روزها در مسیر زائران اربعین خدمت‌گزاری داشته و خادمان دیگر این موکب در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز نیز دست بر سینه، به میزبانی زائران جامانده زیارت اربعین حسینی ایستاده‌اند.

سیل عظیم جاماندگان زیارت اربعین حسینی، به‌سوی گلزار شهدا روانه می‌شود و روایت اندوه و سوگ مردم تبریز، بار دیگر بر سر مزار امام‌جمعه شهیدشان آغاز می‌شود.

جاماندگان زیارت اربعین، هرکدام بر سر مزار سومین امام‌جمعه شهید تبریز می‌آیند و با اشک و آه، به سراغ دیگر شهیدانی می‌روند که روزی، جان خود را فدای وطن کردند.

شهیدانی که امروز، دسته‌های سینه‌زنی مردمان تبریز را بر سر مزار خود می‌بینند و به‌یاد دسته‌های عزای لشکر عاشورا در روزهای جبهه می‌افتند.

حسرت جاماندگان، اندوهی دلخواه بود که با کاروان اشک و آه، از دل تبریز و در نظاره تاریخ، به‌سوی آرامگاه شهیدان این خاک، روانه شد و یاد امام جمعه شهید را زنده نگه داشت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات