برگزاری اولین رویداد " گوهر شهر " توسط شهرداری منطقه ۹ تبریز

برگزاری اولین رویداد " گوهر شهر " توسط شهرداری منطقه ۹ تبریز

به گزارش شهریار ، شهرداری کلانشهر تبریز در رویکردی نوین، در صدد فراهم آوردن زمینه های تحقق حکمرانی شهری خانواده محور و نهادینه کردن حاکمیت تدریجی شهروندان بر شهر با بهره گیری از پتانسیل بالای توانمندی زنان در مدیریت ارتباطی و عاطفی این قشر از جامعه شهری با خانواده و محله تحت سکونت آن ها است. رویداد گوهر شهر، نخستین گام رسمی این شهرداری در خطاب قرار دادن کنشگران فعال اجتماعی زن و جلب مشارکت زنان شهروند تبریزی در محلات این کلانشهر است.

رویداد گوهر شهر با نگاه زنانه و خانواده محور خود و رونمایی از اولین پوستر اطلاع رسانی خود و اعلام شعار " هر محله، یک ایده با زنان و یا خانواده ها " در مرداد ماه سال جاری، بر آن است تا با شناسایی، توانمندسازی، بهره گیری از ظرفیت کنشگران اجتماعی  در سطح  محلات، زمینه را برای ظهور و بروز ایده های حل مسایل و معضلات موجود در سطح شهر را فراهم آورد. هدف از طراحی و اجرای این رویداد فرهنگی، شناسایی، حمایت و ارتقای هویت زنان توانمند و کنشگر خلاق و ایده پرداز و جلب مشارکت زنان شهروند در سطح کلانشهر تبریز برای مدیریت بهینه شهری و زمینه سازی برای تحقق تدریجی حاکمیت واقعی شهروندان بر شهر است.

طرح ها و ایده های خلاقانه اجتماع محور ارایه شده بر مبنای جغرافیای محله تحت سکونت، که به نحوی به جلب مشارکت زنان و خانواده های ساکن در محلات بیانجامد، و هم راستا با محورهای در نظر گرفته شده در فراخوان رویداد گوهر شهر باشند، به دبیرخانه این رویداد ارایه خواهند شد تا پس از بررسی و تایید مورد حمایت قرار گیرند.

از این رو، حوزه امور ارتباطات و فرهنگی و اجتماعی منطقه ۹ از تمامی بانوان ساکن در شهرک خاوران و روستاهای همجوار در حریم این منطقه دعوت می نماید تا در صورت تمایل، طرح ها و ایده های خلاقانه و اجتماع محور خود را به دفتر این حوزه در طبقه اول ساختمان اداری شهرداری منطقه ۹ ارایه فرمایند و برای شرکت در برگزاری این رویداد ثبت نام کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات