سالن ورزشی سه هزار نفری شهید مالک رحمتی در تبریز افتتاح شد

سالن ورزشی سه هزار نفری شهید مالک رحمتی در تبریز افتتاح شد

به گزارش شهریار به نقل از ایرنا، جبارعلی ذاکری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی در این مراسم، اظهار کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام جزو اولویت‌های دولت بود که در طول سال شاهد بهره برداری از پروژه‌ها هستیم و فقط محدود به هفته دولت نیست.

وی تاکید کرد: در استان آذربایجان شرقی زیرساخت‌های ورزشی نسبت به حد استاندارد فاصله زیادی داشته و ضرورت دارد تا سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، اداره کل ورزش با کمک استانداری جهت تامین بودجه‌های کافی برای تکمیل و ایجاد پروژه‌های جدید تلاش کنند.

وی افزود: در حوزه‌های بسیاری شروع پروژه‌های جدید را محدود کردیم زیرا پروژه‌های در دست اقدام آن قدر زیاد است که باید در اولویت تکمیل باشند اما تنها حوزه‌ای که با اشتیاق کامل پروژه‌های جدید ایجاد می‌شود مربوط به فضاهای ورزشی و زمین‌های چمن استان است.

ذاکری گفت: امسال حدود ۲۰ زمین چمن و ۱۷ مجموعه ورزشی آذربایجان شرقی در حال احداث بوده که هشت مورد آن تا هفته تربیت بدنی به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: حدود ۶۲ سانتی مترمربع سرانه فضاهای ورزشی استان بوده و این رقم برای تبریز کمتر از متوسط استانی است.

ذاکری با بیان اینکه سالن خانه هندبال شهید رحمتی یکی از بزرگترین سالن‌های سرپوشیده استان است، افزود: هندبال استان جزو ورزش‌های سرآمد کشور بوده و هندبالیست‌های استان سال ها در سطح تیم ملی حضور می‌یافتند که امیدواریم این روند از طریق این سالن تداوم داشته باشد.

اجرای طرح ۱۵ سال پیش آغاز شده بود

حبیب ستوده نژاد، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز اظهار کرد: این پروژه ورزشی با متراژ سه هزار و ۶۰۰ مترمربع که ۱۵ سال قبل کلنگ زنی شده بود، امروز با ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه به اتمام رسید.

وی ادامه داد: سالن سه هزار نفری شهید آل هاشم در میرداماد تبریز نیز در هفته تربیت بدنی به عنوان خانه والیبال استان به همراه هفت پروژه دیگر ورزشی افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: امروز هندبال استان پس از انقلاب اسلامی، صاحب خانه هندبال شده و این خانه در اختیار ورزشکاران قرار گرفته است.

ستوده نژاد ادامه داد: سال‌های گذشته، ترکیب اصلی تیم‌ملی هندبال ایران از استان ما بود اما در سال‌های اخیر به خاطر مشکلات زیرساختی این حضور کاهش یافت که امیدواریم امروز افتتاح این سالن ورزشی، هندبال استان را به جایگاه اصلی خود بازگرداند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات