فریب «وام فوری بدون ضامن» را نخورید

فریب «وام فوری بدون ضامن» را نخورید

به گزارش شهریار به نقل از فارس، اکبر محمدجعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اخیراً با مراجعه چند نفر از شهروندان به پلیس فتا استان و با ارائه دستور قضائی عنوان می‌کنند که با اعتماد به آگهی‌های انتشاریافته در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر دریافت وام‌های کم‌بهره و بدون ضامن مورد کلاهبرداری واقع شده‌اند.

وی افزود:در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شده است کلاهبرداران پس از تشویق و فریب شهروندان به گرفتن وام، قربانیان را به ارسال مدارک مالی و هویتی مانند تصویر کارت ملی، اطلاعات حساب بانکی، فیش حقوقی، چک و سفته و مدارکی ازاین‌قبیل می‌کنند، همچنین مبالغ هنگفتی با عنوان «اخذ کارمزد و ضمانت و افتتاح حساب»، از قربانیان دریافت و در نهایت به تماس‌ها و پیام‌ها پاسخگو نمی‌شوند.

رئیس پلیس فتا استان هشدار داد: کاربران به آگهی‌ها و اطلاعیه‌های مختلفی که در فضای مجازی مخصوصاً شبکه‌های اجتماعی برای انجام معاملات در خصوص وام فوری یا وام بدون ضمانت منتشر می‌شود، توجهی نکرده و فریب افراد کلاهبردار را نخورند.

این مقام انتظامی با اشاره به کلاهبرداری از طریق درج آگهی‌های جعلی در فضای مجازی توصیه کرد: جهت دریافت هرگونه تسهیلات از مسیر قانونی و اصلی آن یعنی مراجعه به بانک و تشکیل پرونده بر اساس شرایط اعلامی بانک‌ها و موسسات مالی معتبر اقدام نموده و از اعتماد به افراد غریبه در فضای مجازی خودداری نمایند.

جعفری به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد: در صورت مواجه کاربران اینترنتی با هرگونه مشکل سایبری، می‌توانند با شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل نمایند و از کارشناسان پلیس فتا جهت رفع مشکل خود کمک بگیرند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات