مدیریت ترافیک خیابان دارایی با اجرای طرح زمانبندی تردد خودروهای باری

مدیریت ترافیک خیابان دارایی با اجرای طرح زمانبندی تردد خودروهای باری

به گزارش شهریار ، حسین منیری‌فر پیش از ظهر امروز در چهارمین قرار خدمت از دور ششم قرارهای خدمت شهرداری تبریز در منطقه هشت که با حضور رئیس و چند عضو شورای اسلامی شهر برگزار شد، اظهار کرد: بودجه مصوب سال ۱۴۰۳ شهرداری منطقه هشت تبریز ۹۳۰ میلیارد تومان است که ۷۳ درصد آن عمرانی و ۲۷ درصد آن جاری است.

وی با اشاره به اجرای تکالیف بودجه‌ای این منطقه در اجرای پروژه‌های عمرانی، خدماتی و رفاهی افزود: اجرای شبانه روزی پروژه‌های عمرانی و خدماتی در بافت مرکزی شهر، آسفالت ریزی اساسی و لکه گیری معابر سطح منطقه، جداره سازی بازار تاریخی، اجرای سنگفرش میدان شهید بهشتی، سنگفرش ارتش شمالی، مسیرگشایی گوراوانچی، احداث پارک روشنایی، نصب المان های موضوعی در سطح منطقه، نورپردازی ها، اجرای شبانه روزی تمامی آیتم های طرح نگهداشت شهری، اجرای گسترده طرح خانه من و اجرای برنامه های متعدد فرهنگی در فرهنگسراهای سطح حوزه از مهمترین اقدامات شهرداری منطقه هشت در سال جاری است.

منیری‌فر  با اشاره به ضرورت ساماندهی منابع آبی منطقه هشت اضافه کرد: در راستای مدیریت منابع آبی سطح حوزه و با تاکید شهردار تبریز ۶۶ چاه جذبی در سطح منطقه حفر شده است.

وی ادامه داد: با همکاری سازمان سیما و منظر شهرداری تبریز المان مخصوص شهدای خدمت تهیه و در میدان دانشسرا نصب می‌شود.

شهردار منطقه هشت تبریز با بیان اینکه مطالعات  احداث ۲ شهربازی در سطح منطقه آغاز شده است، خاطرنشان کرد: شهربازی مسقف نیز در دست مطالعه برای اجرا در باغ گلستان یا خانه مادر و کودک است که مشاور آن در حال بررسی این موضوع است.

وی با اشاره به خدمات محله‌ای انجام یافته در سطح منطقه هشت نیز گفت: تعمیر، تجهیز و ساماندهی سرویس های بهداشتی مرکز شهر، ساماندهی ایستگاه‌های اتوبوس مسیر بی‌آرتی، خرید و تحویل ماشین آلات آتش نشانی و ۲ دستگاه  موتور به سازمان آتش‌نشانی و تعمیر و نگهداری پل های مکانیزه قاری از جمله اقدامات خدماتی منطقه هشت در سال جاری بوده است.

منیری‌فر همچنین با اشاره به آخرین وضعیت مسیرگشایی های سطح منطقه هشت گفت: در موضوع تملک مسیرگشایی های نیمه تعطیل،  مسیرگشایی ۱۰ متری یمن دوزان ۱۰ متری به اتمام رسیده و مسیرگشایی گوروانچی نیز تکمیل شده است.

به گفته وی عملیات تملک دو مسیر ۱۲ متری سنجران نیز ۵۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد که طرح نهایی آن را مشاور ارائه خواهد کرد.

شهردار منطقه تاریخی و فرهنگی تبریز در رابطه با تملک خانه باقرخان نیز اظهار کرد: ۳ ملک دیگر برای تملک در محدوده خانه باقرخان وجود دارد که جلسه‌ای برای جمع‌بندی نهایی و تکمیل تملکات این مجموعه تاریخی با اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به مطالبه اصلی شهروندان در مورد ترافیک خیابان دارایی افزود: به منظور مدیریت ترافیک و ساماندهی مسیر خیابان دارایی،  زمان مشخص و ثابتی در قالب تابلو روان برای خیابان دارایی نصب شده است تا باراندازی در آن زمان انجام شود.

به گفته منیری‌فر بودجه مصوب پروژه میدان ساعت ۸۰ میلیارد تومان است که این پروژه با ۱۹ درصد عملکرد در دست اجرا است.

شهردار منطقه هشت با اشاره به برگزاری رویدادهای فرهنگی و ورزشی در سنگفرش شهید بهشتی گفت: سنگفرش شهید بهشتی تجربه موفق برگزاری بسکتبال ۳ در ۳ را دارد که در ادامه برگزاری رویدادهای فرهنگی و ورزشی  مسابقات  والیبال و فوتبال ساحلی نیز بزودی اجرا می‌شود.

وی اشاره به احداث و تجهیز پارک‌ و موزه آتش‌نشانی تبریز خاطرنشان کرد: احداث و تکمیل موزه و پارک آتش‌نشانی تبریز  به عنوان اولین موزه آتش‌نشانی کشور، با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در دست مطالعه توسط مشاور طرح است.

منیری‌فری با بیان اینکه ساماندهی دستفروشان بافت مرکزی شهر مطالبه مردمی و دغدغه مدیریت شهری است، افزود :طرح تملک و آزاد سازی املاک مجاور مسجد "۶۳" ستون راسته‌کوچه برای استقرار دستفروشان توسط منطقه ۸ آغاز و به پیشرفت ۷۰ درصدی رسیده است و مطابق  دستور شهردار تبریز  تا یک ماه آینده آزاد سازی محل استقرار دستفروشان بازار تبریز محقق می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس طرح مطالعاتی انجام گرفته، محل جدید استقرار دستفروشان بازار تبریز در مساحتی بالغ بر ۳۵۰۰ متر مربع دارد که ۲۶۰۰ متر آن تملک شده است.

در چهارمین قرار خدمت از دور ششم قرارهای خدمت شهرداری تبریز پیشنهادات شهرداری منطقه هشت مبنی بر اجرای پروژه مشارکتی پارکینگ طبقاتی پشت پروژه بزرگ آیسان، پروژه مشارکتی هتل بوتیک روبروی بازار مشروطه خیابان راسته کوچه و پیشنهاد تقویت همکاری شهرداری  با میراث فرهنگی در خصوص تقابل با اعمال تغییرات در ساختار اصلی مغازه های بازار تاریخی تبریز مطرح و بررسی شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات