آغاز جشن‌های تابستانه همزمان با ماه ربیع الاول

آغاز جشن‌های تابستانه همزمان با ماه ربیع الاول

به گزارش شهریار ، یعقوب هوشیار امروز در چهارمین قرار از دور ششم قرارهای خدمت شهرداری تبریز که در منطقه ۸ تبریز برگزار شد، اظهار کرد: افزایش و تحقق بودجه از پنج هزار میلیارد به ۳۰ هزار میلیارد تومان از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ نشان دهنده کار شبانه روزی و جهادی مدیران شهرداری است.

وی افزود: آسفالت ریزی ۳۰۰ هزار تنی در پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: این در حالی است که طی سال ۱۴۰۰ میزان آسفالت ریزی ۹۰ هزار تن بود.

هوشیار با اشاره به افزایش صدور پروانه های ساختمانی در سه سال گذشته تصریح کرد: علی رغم ایجاد موانع اقتصادی صدور پروانه های ساختمانی نسبت به سال های گذشته افزایش یافته و با اتخاذ تدابیر ویژه ارائه خدمات شهرسازی توسعه پیدا کرده است.
​​​​​​وی افزود: بخش عمده ای از اوراق و خرید اتوبوس و خرید سهام بانکی با تحقق بالای ۷۰ درصد زمینه ساز تحقق برنامه مدون سالانه شهرداری تبریز است و برای اجرای برنامه های پیش بینی شده اهتمام ویزه ای صورت گرفته است.

شهردار تبریز با اشاره به برخی اقدامات شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: تحقق ایجاد ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری جهت توسعه زیرساخت های شهر هوشمند، نصب ۵۰۰ دوربین مدار بسته هوشمند در سطح شهر، نوسازی ۲ هزار دستگاه تاکسی و... از جمله این موارد به شمار می رود.
هوشیار یادآور شد: توسعه پایدار شهری مهمترین برنامه شهرداری تبریز است که هوشمندسازی زیرساخت های شهری را در دستور کار خود قرار داده ایم و در خصوص مدیریت شهری هوشمند در حوزه پسماند و ترافیک پیشرفت خوبی صورت گرفته است که از آن جمله می توان به اپلیکیشن تبریز اپ اشاره کرد.
به گفته وی، مصمم هستیم بر اساس غنای تاریخی و هویت و ظرفیت بی نظیر تبریز برنامه ریزی مناسبی توسط شهرداری جهت توسعه شهر تدوین و اجرایی شود و برای تحقق آن تمام توان خود را بکار می بندیم.

شهردار تبریز با اشاره به اقدامات مطلوب انجام یافته در زمینه توسعه فضای سبز تصریح کرد: ۶۰۰ میلیارد تومان برای تملک باغ موزه برق لامع تخصیص یافته و عملیات عمرانی آن به زودی آغاز می شود که در این زمینه نگاه تجاری نخواهیم داشت.
هوشیار در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم تعیین روزشمار برای ساماندهی عمارت ساعت گفت: مسقف سازی یمن دوزان در راستای تکمیل ۲ محور تاریخی تبریز یعنی خیابان شهید بهشتی تا بازار و محور تاریخی یمن دوزان نیز باید هر چه  سریع تر به اتمام برسد.

به گفته وی، ساماندهی باغ گلستان و نصب دوربین‌های مدیریتی در این محدوده با هدف جمع آوری دست فروشان و تعریف کارکردهای اجتماعی در ظرفیت های مشابه این منطقه نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

شهردار تبریز همچنین با اشاره به افزایش هزینه های مربوط به نگهداشت شهری اظهار کرد: در این زمینه نیاز به تدوین برنامه‌های مشارکتی با شهروندان برای کاهش این هزینه بیش از پیش احساس می شود. بهره‌مندی از ظرفیت های شهروندان و مدارس در مدیریت اجرای برنامه های نگهداشت شهری مانند حوزه پسماند،  احداث کتابخانه های تخصصی و انگیزشی در مدارس باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

هوشیار با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت دانش آموزان برای اجرای پروژه های آموزش شهروندی مخصوصا در حوزه سامانه بهروب، گفت: توسعه زیرساخت‌های ورزشی و آموزشی داخل مدارس با هدف اجرای برنامه‌های فرهنگی شهرداری باید صورت گیرد.

وی تاکید کرد: هسته مرکزی تبریز ویترین برنامه‌های اجرایی شهرداری به شمار می رود و توجه ویژه به کیفیت ارائه خدمات مختلف عمرانی و خدماتی شهرداری در این منطقه ضروری است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات