پای صحبت بچه درس‌خوان‌های مدرسه و تک رقمی‌های کنکور از تبریز

پای صحبت بچه درس‌خوان‌های مدرسه و تک رقمی‌های کنکور از تبریز

به گزارش شهریار به نقل از ایسنا، در میان اسامی نفرات برتر کنکور سراسری؛ نام سه دانش‌آموز از تبریز نیز به چشم می‌خورد که موفق به کسب رتبه تک رقمی شده‌اند؛ رتبه اول و هشتم کنکور گروه آزمایشی ریاضی و رتبه هشتم کنکور گروه آزمایشی تجربی.

حائزین رتبه‌های تک رقمی، دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان تبریز هستند و به گفته خودشان در هیچ کلاس کنکوری، شرکت نکرده‌اند و راز موفقیتشان را تلاش مستمر و برنامه‌ریزی درست و هدفگذاری دقیق می‌دانند.

در وهله اول به سراغ ستاره درخشان آسمان کنکور ریاضی می‌رویم. راستش تصورش برایمان کمی سخت است با کسی طرف سخن هستیم که مسائل ریاضی را مثل آب خوردن، حل می‌کند و به قول سایر دانش‌آموزان کلاس، همیشه بچه درسخوان بوده است.

با امیرحسین سلیمانی که تماس می‌گیرم، راهی دانشگاه است و صدایش، شور و شوق وصف‌ناپذیری دارد که از پشت خط تلفن هم پیدا است و از تماس بی‌وقفه خبرنگاران و رسانه‌ها و دوست و آشنا برای تبریک و مصاحبه و ضیق وقت می‌گوید و سوار مترو است، قول می‌دهم یک ربع بیشتر وقتش را نگیرم.

امیرحسین، متولد ۱۳۸۵ بوده و با برنامه‌ریزی و تعیین اهداف درست توانسته است بر بلندای کنکور ریاضی ایستاده و افتخارآفرینی کند، نامی که شاید در روزگاری نه چندان دور به عنوان نابغه برق دوباره به گوشمان برسد. او می‌گوید هنوز هم تصمیم قطعی نگرفته است؛ اما به احتمال زیاد در رشته برق دانشگاه شریف، تحصیل کند.

امیرحسین که احساس می‌کنم کمی متواضعانه برخورد می‌کند، پدر و مادرش را عامل اصلی موفقیتش دانسته و می‌گوید: جو روانی که بر خانه و فضای مطالعه من حاکم بود سبب شد تا بدون سرکوفت و مقایسه فقط در رقابت با خودم درس بخوانم.

او که به گفته خودش در دوره متوسطه اول، توجه زیادی به درس خواندن نداشته، در دوره متوسطه دوم به ویژه پایه یازدهم و دوازدهم، نگاه جدی‌تری پیدا کرده و با تمام توان درس خوانده است. پس از کمی گپ و گفت باز هم به عدد مقدس هشت برای کنکوری‌ها می‌رسیم!. او هم مانند اغلب رتبه‌های تک رقمی کنکور سراسری، برای کسب این موفقیت، روزی هشت ساعت درس خوانده است.

رضا گل بهار، رتبه هشتم کنکور ریاضی هم که همیشه شاگرد ممتاز مدرسه استعدادهای درخشان علامه امینی ناحیه ۳ تبریز، بوده، رمز و راز دیگری ندارد و درست مثل رتبه یک، خانواده‌اش را در کسب این موفقیت بزرگ، سهیم می‌داند و حمایت‌های مادی و عاطفی خانواده‌اش را در کسب رتبه هشتم، بی‌تاثیر نمی‌داند.

او در ادامه از مطالعه هشت ساعته و علاقه به تحصیل در رشته کامپیوتر و اشک شوقی می‌گوید که پس از شنیدن خبر قبولی در کنکور آن هم با رتبه تک رقمی ریخته است.

از او می‌پرسم آیا موفقیت در خانواده گل بهار هم موروثی است و او در پاسخ به این سوال بیان می‌کند: پدرم شغل آزاد دارد و مادرم خانه‌دار است؛ خواهرم هم رتبه سه رقمی کنکور سراسری بود.

او می‌گوید: معتقد هستم کلاس کنکور ارجحیت نداشته و پشت کار مستمر و اراده و انگیزه دانش‌آموزان است که نتیجه دلخواه را به آن‌ها می‌دهد.

کسب رتبه‌های تک رقمی، تنها نتیجه درصدها و تراز بالا در کنکور سراسری نبوده و سهم نمرات آزمون‌های نهایی نیز در کسب این نتیجه درخشان، تاثیر بسیار زیادی داشته است.

شایان ذکر است در آزمون سراسری ۱۴۰۳، آقایان امیرحسین سلیمانی از مدرسه استعدادهای درخشان شهید مدنی ناحیه ۴ تبریز، حائز رتبه اول کنکور ریاضی و فنی،   علی نجفی از مدرسه استعدادهای درخشان شهید مدنی ناحیه ۴ تبریز، حائز رتبه هشتم کنکور تجربی و رضا گل بهار از مدرسه استعدادهای درخشان علامه امینی ناحیه سه تبریز، حائز رتبه هشتم کنکور ریاضی و فنی شدند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات