ضرورت اخذ مجوز کمیته سیما و منظر شهری استان برای اجرای نمای بناهای در حال ساخت شهرک خاوران

ضرورت اخذ مجوز کمیته سیما و منظر شهری استان برای اجرای نمای بناهای در حال ساخت شهرک خاوران

به گزارش شهریار ، اکبر دنیادوست، شهردار منطقه، با اعلام این خبر اظهار داشت: به استناد صورت جلسه مورخ ۲۲اسفند ۱۴۰۰ کمیته تخصصی سیما و منظر شهری استان آذربایجان شرقی و بند یک صورت جلسه مورخ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ کمیسیون ماده ۵ قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، مالکین کلیه قطعات واقع در شهرک خاوران ( اعم از اینکه در مرحله اخذ پیش پروانه باشند و یا پیش از این، پروانه ساختمانی برای آن ها صادر شده باشد.

وس تصریح کرد: اگر این سازه ها در مرحله اجرای ساخت و ساز خود قرار گرفته باشند)، مکلف هستند پیش از اجرای نمای ساختمان، طرح های پیشنهادی خود را در کمیته تخصصی سیما و منظر شهری شهرداری تبریز مطرح و پس از تایید طرح مورد نظر، اقدامات لازم برای اخذ مجوزهای لازم را به انجام برسانند.

دنیادوست افزود: بر همین اساس اخذ مجوز و تاییدیه نقشه های (طرح و جزئیات) نمای ساختمان در کمیته تخصصی یاد شده با هدف شکل دهی منظم و یکپارچه فضای شهری، قبل از اجرای نما در سطح شهرک خاوران الزامی است.

شهردار منطقه ۹ یاآور شد: مالکین می توانند طرح ۳ بعدی نمای ساختمان خود را برابر ضوابط مرتبط تهیه کنند و جهت ارایه به کمیته تخصصی سیما و منظر شهری شهرداری تبریز، به معاونت شهرسازی و معماری منطقه ۹ تحویل دهند.

وی همچنین متذکر شد: چنانچه مالک قطعه ای از انجام این مهم غفلت کند و یا سر باز زند، و بدون در دست داشتن مصوبه کمیته سیما و منظر شهری اقدام به اجرای نما کند، خلافی نمای ساختمان او برابر ضوابط موجود، برای صدور رای تخریب و اعاده به حالت مجاز، به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده خواهد شد.

اکبر دنیادوست در پایان گفت: بدیهی است، همکاری مشترک سازندگان قطعات شهرک خاوران با معاونت شهرسازی و معماری منطقه ۹ و تبعیت از کلیه ضوابط و قوانین مرتبط با مراحل ساخت و ساز از زمان تشکیل پرونده ساخت و اخذ مجوز پیش پروانه تا زمان اخذ مجوز پایان کار، می تواند از ایجاد موانع و هزینه تراشی های زاید و بیهوده در مسیر ساخت و ساز پیشگیری نماید و بر ارزش منطقه ای محل سکونت و ساخت بناهای استاندارد و خوش منظر در سطح شهرک خاوران بیفزاید.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات