عملکرد کمیسیون شهرسازی و معماری شورا تشریح شد/ از آغاز مطالعات طرح تفصیلی تبریز تا مسیرگشایی‌ها

عملکرد کمیسیون شهرسازی و معماری شورا تشریح شد/ از آغاز مطالعات طرح تفصیلی تبریز تا مسیرگشایی‌ها

به گزارش شهریار ، فریدون بابایی اقدم صبح امروز در یکی از دستور جلسات دویست و دهمین جلسه شورای اسلامی‌شهر گزارشی از اقدامات سومین‌ سال کمیسیون شهرسازی و معماری شورای ششم ارائه داد.

وی با بیان اینکه کمیسیون شهرسازی و معماری شورا در سال سوم با حضور اعضای کمیسیون فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: کمیسیون طی این مدت با برگزاری ۲۵ جلسه به بررسی ۶۴ لایحه شهرداری و تصویب ۳۴ مصوبه طی یکسال گذشته اقدام کرده است.

بابایی اقدم هوشمندسازی سامانه شهرسازی، ساز و کار ممانعت از ساخت‌وساز غیرمجاز و پیگیری آخرین وضعیت پروژه‌های مسیرگشایی‌ را از جمله موضوعات محوری کمیسیون خواند و یادآور شد: مناسب سازی شهر برای شهروندان با نیازهای وِیژه(معلولان)، کم و کیف رفع نواقص میدان آذربایجان، بررسی وضعیت ورودی‌های شهر و حاشیه‌نشینی صنعتی از دیگر موضوعات واکاوی شده برای بهبود وضعیت در جلسات کمیسیون است.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر با اشاره به طرح موسوم به نجات تبریز و قدردانی از همت مضاعف شهرداری در اجرای پروژه مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب خاطر نشان‌کرد: مسیرگشایی شهید عباس‌زاده خیابان انقلاب و ۱۸ متری قائم مقام از جمله پروژه هایی بوده که نیازمند توجه بیشتر شهرداری برای اجرا است.

وی با بیان اینکه مطالعات تدوین طرح تفصیلی تبریز با اعمال ملاحظات مورد تاکید مدیریت شهری آغاز شده است، افزود: اداره کل راه و شهرسازی کارفرمای طرح تفصیلی شهر تبریز است و شهرداری نیز مساعدت‌های موردنیاز در خصوص پیشبرد طرح تفصیلی را انجام داده است به طوری مطالعات طرح تفصیلی تبریز با پرداخت قسمتی از هزینه‌ها توسط شهرداری پس از تاخیر یک‌ساله آغاز شده و در حال تدوین است.

فریدون بابایی اقدم حاشیه نشینی صنعتی و احداث غیرقانونی و غیررسمی کارگاه‌های صنعتی را از جمله موضوعات مطروحه کمیسیون شهرسازی و معماری شورا خواند و تصریح کرد: علی رغم وجود شهرک‌های صنعتی در جاده مایان، غرب تبریز و دیگر مناطق در برخی موارد شاهد حاشیه نشینی صنعتی هستیم چرا که نبود طرح جامع حریم چنین تبعاتی برای شهر داشته است.

بابایی اقدم همچنین بررسی عملکرد شهرداران نواحی در مناطق دهگانه و آخرین وضعیت پارک بزرگ تبریز از جمله موضوعات واکاوی شده در کمیسیون خواند و تشریح کرد: تعرفه عوارض محلی، ردیف‌های بودجه، اعطای مجوز مازاد بر نیاز پارکینگ در اراضی ارتش برای مقابله با ترافیکی احتمالی، ساماندهی کنسولگری آلمان، بررسی بازآفرینی عمارت کلاه فرهنگی و مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز از دیگر موضوعات بررسی شده در کمیسیون شهرسازی معماری شورای اسلامی شهر تبریز است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات