گسترش فیبر نوری ۵۰۰ کیلومتری تا درب منزل شهروندان تبریزی

گسترش فیبر نوری ۵۰۰ کیلومتری تا درب منزل شهروندان تبریزی

به گزارش شهریار ، یعقوب هوشیار با اعلام این خبر اظهار کرد: پروژه فیبر نوری از سال ۱۴۰۱ در سطح شهر آغاز شده و تا کنون شهرداری تبریز با اجرای ۲۲۰ کیلومتر از این طرح گام مستحکمی در مسیر هوشمندسازی برداشته است.

هوشیار از آغاز گام جدید این پروژه با هدفگذاری ۵۰۰ کیلومتری فیبر نوری خبر داد و افزود: در پروژه جدید زیرساختی یکپارچه در سطح شهر برای شرکت‌های FCP (شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت درب منازل) فراهم خواهد شد تا از آسیب رساندن به آسفالت سطح شهر توسط شرکت‌های متفاوت جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف از این پروژه فراهم ساختن زیرساخت لازم برای فیبرنوری شهر تبریز است و از مزایای پروژه مذکور در مرحله اول اتصال ساختمان های شهرداری جهت ارائه خدماتی پایدار با ظرفیت بالا در حوزه مدیریت شهری برای شهروندان است.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مزایای اجرای این پروژه یادآور شد: هدف از فراهم ساختن زیرساخت شهر هوشمند رساندن فیبرنوری به درب منازل برای بهره مندی از خدمات پهنای باند اینترنت، در اختیار گذاشتن سامانه‌های هوشمند در حوزه حمل و نقل عمومی، مدیریت ترافیک و ... توسط شرکت های حائز شرایط به شهروندان است.

هوشیار با بیان اینکه شهرداری تبریز از ۲ سال پیش اقداماتی را به صورت ویژه در حوزه هوشمندسازی شهر و ارائه خدمات هوشمند آغاز کرده است، تصریح کرد: توسعه فیبر نوری تا درب منازل، راه‌اندازی اپلیکیشن تبریز، سیستم شهروندسپاری خدمات شهرسازی و نصب دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی و کنترل ترافیک از جمله خدمات مهم شهرداری تبریز در توسعه شهر هوشمند است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات