سخنگوی شورای شهر تهران: حق‌آبه قانونی سازمان آب، دریاچه چیتگر را پر می‌کند

سخنگوی شورای شهر تهران: حق‌آبه قانونی سازمان آب، دریاچه چیتگر را پر می‌کند

http://www.bananews.ir/سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ضمن ابراز بی‌اطلاعی از اینکه آیا قرار است دریاچه چیتگر با استفاده از آب سفره‌های زیرزمینی پر شود گفت: برابر گزارش شهرداری، آب این دریاچه از حق‌آبه رودخانه‌های فصلی تامین می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) خسرو دانشجو در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به اینکه سازمان آب تهران، حق‌آبه‌ای از رودهای فصلی شهر تهران برای تامین آب دریاچه چیتگر درنظر گرفته است، افزود: بخشی از آب این دریاچه نیز، از سایر منابع در اختیار سازمان آب همچون سدهای غرب تهران تامین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از سفره آب‌های زیرزمینی برای تامین آب دریاچه چیتگر، در صورتی که با رعایت ضوابط قانونی و مجوز سازمان آب انجام شود و لطمه‌ای به منابع آبی شهر وارد نکند، فی‌نفسه اشکالی ندارد. اما اگر این اقدام به صورت غیرقانونی انجام شود، از آن جلوگیری خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر تهران در عین حال از اینکه آیا قرار است آب دریاچه چیتگر با استفاده از سفره آب‌های زیرزمینی تامین شود، اظهار بی‌اطلاعی کرد.

کلنگ دریاچه چیتگر مهرماه سال ۸۹ با حضور شهردار تهران در فضایی به وسعت حدود ۱۴۰ هکتار واقع در شمال پارک جنگلی چیتگر (شمال‌غرب پایتخت) به زمین خورد.

در ابتدا قرار بود این پروژه، ۳۰ماهه اجرا شده و اوایل سال ۹۲ به بهره‌برداری برسد. اما از آنجا که محل اصلی تامین آب این دریاچه، آورده فصلی رود کن است و این رودخانه در اردیبهشت ماه بیشترین میزان آب را دارد، با تصمیم شهردار تهران مقرر شد که در اجرای آن تسریع شود تا در بهار سال ۹۱ بتوان دریاچه را آبگیری کرد.

به این ترتیب آبگیری آزمایشی دریاچه چیتگر، تیرماه امسال آغاز شد و به گفته سید مازیار حسینی ـ معاون فنی و عمرانی شهر تهران ـ عملیات آبگیری نهایتا دو ساله به سرانجام خواهد رسید.

معاون شهردار تهران پیش از این گفته بود که سهمیه دریاچه چیتگر از آب رود کن، پنج ماه است که زمان آن در اواخر سال جاری و اوایل سال آینده خواهد بود و در این مدت، آب به اندازه‌ای که فضای تفرجگاهی مناسبی شکل بگیرد، به داخل دریاچه چیتگر راه خواهد یافت.

 

    نظرات