اجرای محلول پاشی و چالکود درختان تبریز با هدف تغذیه مناسب و تقویت درختان

اجرای محلول پاشی و چالکود درختان تبریز با هدف تغذیه مناسب و تقویت درختان

به گزارش شهریار ، سیامک آسیایی مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز با اعلام این خبر، گفت: یکی از آیتم‌های مهم و تاثیرگذار پاییزی و حوزه فضای سبز تغذیه مناسب گیاهی است که به روش‌های مختلف در سطح شهر همزمان با اجرای طرحهای پاییزی انجام می‌گیرد.


وی اجرای عملیات چالکود و محلول پاشی درختان را از جمله این روش‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: بسته به موقعیت فضاهای سبز شهری در چمن‌کاری‌ها برای تغذیه و تقویت درختان از روش محول پاشی با استفاده از کود کامل NPK (به میزان ۳ کیلو یا لیتر در ۱۰۰۰ لیتر آب) و در انبوه‌کاری‌ها از روش چالکود استفاده می‌شود.

آسیایی در این زمینه استفاده از روش‌های فوق در تغذیه گیاهی را رایج و موثر در رشد مناسب درختان عنوان کرد و افزود: در روش محلول پاشی، کود و املاح مغذی از طریق برگ‌ها یا جوانه ها جذب درختان شده و کمبودهای موجود را تامین می‌کند و همچنین در روش چالکود نیز مواد لازم با حفر چاله در قسمت سایه‌انداز و مماس بر تشتک درختان به صورت ترکیبی از کود دامی ۳ کیلوگرم، کود کامل NPK ، ۲۰۰ الی۵۰۰ گرم و سم گرانوله دورسبان ۱۰۰ الی ۲۰۰ گرم در اختیار ریشه درخت قرار می‌گیرد.

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز در این زمینه ابراز امیدواری کرد با اجرای صحیح روش‌های تغذیه و تقویت درختان شاهد شادابی بیشتر و کیفی سازی وضعیت درختان در سطح شهر باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات