فراخوان مشارکت عمومی برای تدوین برنامه‌ و بودجه  ۱۴۰۴ شهرداری تبریز منتشر شد

فراخوان مشارکت عمومی برای تدوین برنامه‌ و بودجه  ۱۴۰۴ شهرداری تبریز منتشر شد

به گزارش شهریار ، محبوب تیزپاز نیاری تصریح کرد: شهرداری تبریز با هدف تدوین برنامه و برنامه‌وبودجه سال آینده آماده دریافت و لحاظ نظرات شهروندان بر اساس اولویت‌بندی در لایحه برنامه و برنامه‌وبودجه سال ۱۴۰۴ شهرداری تبریز است.

وی گفت: از شهروندان درخواست داریم تمامی پیشنهادهای خود را تا پایان مهرماه سال جاری از طریق کانال‌های ارتباطی متعدد مانند سامانه نظام پیشنهادات با آدرس اینترنتی https://pishnahadat.tabriz.ir شهرداری تبریز، امور ارتباطات مناطق و سازمان‌ها، قرارهای خدمت هفتگی شهردار تبریز، شهرداران نواحی مناطق ده‌گانه، ملاقات عمومی شهردار محترم و مدیران در مساجد و مدارس، ملاقات هفتگی در نماز جمعه و رادیو شهر، برنامه تلویزیونی تبریزیم (سهند)، کانال‌های ارتباطی مجازی شهرداری تبریز منعکس کنند.

تیزپاز نیاری محورهای موثر در تدوین برنامه‌وبودجه را شفافیت، رعایت قوانین بالادستی، تامین درآمد پایدار، استفاده از نظرات متخصصان و ذی‌نفعان، توزیع عادلانه خدمات به شهروندان و تدوین برنامه‌وبودجه بر اساس واقعیت دانست و اظهار کرد: شهرداری تبریز از ابتدای شروع به کار ششمین دوره مدیریت شهری و بر اساس برنامه‌های راهبردی  بالادستی، به دنبال انطباق برنامه‌وبودجه‌های سالانه با برنامه‌های میان‌مدت است و در همین راستا برنامه‌وبودجه سال ۱۴۰۴ نیز برنامه محور خواهد بود.

وی افزود: حرکت بر بستر برنامه چشم‌انداز ۱۲ ساله شهرداری تبریز یکی از اقدامات مهم در این زمینه بوده است و شهروندان می‌توانند سیاست‌های راهبردی این برنامه را مطالعه کنند و بر اساس این برنامه راهبردی، اقدام به مطالبه و نظارت بر عملکرد شهرداری کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار تبریز تاکید کرد: ما تمام تلاش خودمان را به کار می‌گیریم تا بتوانیم تا حد امکان نظرات تمامی ذی‌نفعان شهر را در تدوین برنامه‌وبودجه  شهرداری تبریز لحاظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه رویکرد بودجه‌نویسی از ابتدای دور ششم مدیریت شهری ابعاد تازه‌ای به خود گرفته است گفت: تلاش داریم در برنامه‌وبودجه سال آینده همانند سنوات قبل، مشارکت اساتید دانشگاه، نخبگان و شهروندان در تدوین برنامه‌وبودجه را به‌طور کامل اجرایی کنیم و برای تحقق این هدف از ابتدا تا انتها شهروندان را به‌صورت مستقیم با برنامه‌وبودجه همراه و در تمام فرآیندها دخالت دهیم.

تیزپاز نیاری با بیان اینکه سه بند از بندهای بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب به‌طور مستقیم مرتبط با شهرداری‌ها است گفت: بحث ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی و عمرانی، به اوج رسانیدن مشارکت مردمی و مسابقه خدمت‌رسانی و سنگین کردن کفه عدالت در تقسیم امکانات عمومی، سه بندی است که در بیانیه گام دوم، مخاطب مستقیم آن شهرداری‌ها هستند.

وی ادامه داد: بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب، برنامه میان‌مدت و کوتاه‌مدت سال تدوین خواهد شد و امیدواریم بتوانیم با پیگیری تحقق کامل آن‌ها، شاهد افزایش اعتماد و رضایت‌مندی شهروندان از عملکرد شهرداری تبریز باشیم.

گفتنی است برنامه و بودجه مصوب سالانه شهرداری تبریز به ترتیب سال ۱۴۰۰، شش هزار و ۹ میلیارد تومان، در سال  ۱۴۰۱ بودجه مصوب ۱۰ هزار و۲۵۰میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۲ بودجه مصوب ۲۰ هزار میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۳ نیز بودجه مصوب ۳۰ هزار میلیارد تومان بود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات