اهتمام شهرداری تبریز برای هوشمندسازی سیستم نگهداری زیرساخت های شهری

اهتمام شهرداری تبریز برای هوشمندسازی سیستم نگهداری زیرساخت های شهری

به گزارش شهریار ، بکارگیری توان شرکت های دانش بنیان در توسعه زیرساخت‌های شهری با توجه به سیاست مدیریت شهری که حرکت به سمت شهرداری هوشمند و الکترونیک است لزوم افزایش تعامل با شرکت های دانش بنیان در راستای رفع نیازهای فناورانه می باشد.

در همین راستا هیات مقاوم سازی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز جهت تحقق هدف مدیریت شهری استفاده از شرکت های دانش بنیان در پروژه های مقاوم سازی را در دستور کار قرار داده است که از جمله این پروژه ها فرآیند تهیه و تدوین نرم افزار مناسب برای پل هایی هستند که شهرداری تبریز متولی بهره برداری از آنها است.

همچنین  استفاده از تکنولوژی نوین پوشش محافظ ساختمان ، پوششی که جهت حفاظت از سطوح در برابر خوردگی و زیبا سازی سازه است از دیگر این طرح ها  می باشد.

در جلسه هیات مقاوم سازیمعاونت فنی و عمرانی توضیحات لازم در خصوص پروژه های مزبور توسط نمایندگان شرکت های دانش بنیان ارائه گردید و بحث و بررسی های لازم در خصوص طرحها تو سط اعضای هیات مقاوم سازی صورت گرفت.

معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز با توجه به اهمیت موضوع مقاوم سازی ابنیه و پل ها در راستای پیگیری مطالعات وطرح ها  و استفاده از روش های نوین و همچنین جهت تسریع اجرای پروژه های مقاوم سازی  از سال های گذشته اقدام به تشکیل هیات مقاوم سازی و نگهداری پل ها و ابنیه نموده است که بصورت مستمر برای هماهنگی بهتر و بیشتر روند اجرای پروژه های مقاوم سازی برگزار می شود.

در حال حاضر عملیات۱۰ پروژه مقاوم سازی در حال اجرا است و ۱۵پروژه نیز در دست مطالعه و  طراحی و برنامه ریزی برای اجرا می باشند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات