اهتمام شهرداری منطقه ۱۰ برای اتمام پروژه ملی طرح نجات تبریز تا پایان سال جاری

اهتمام شهرداری منطقه ۱۰ برای اتمام پروژه ملی طرح نجات تبریز تا پایان سال جاری

به گزارش شهریار ، موسی زارعی در گفتگو با برنامه تلویزیونی تبریزیم اظهار کرد: پروژه مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب با عنوان طرح نجات تبریز، از طرح‌های تفصیلی روان‌سازی عبور و مرور شهری به طول ۱۸۰۰ متر و عرض ۴۵ متر در سه فاز آغاز شده و هم اکنون شاهد پیشرفت ۸۵ درصدی تملک و آزادسازی فاز اول و اجرای عملیات عمرانی آسفالت و جدولگذاری در این فاز هستیم این در حالی است که برای تکمیل این پروژه در دو فاز دیگر تنها ۲۷ ملک برای تملک و آزاد سازی باقی مانده است .

زارعی در این برنامه ضمن قدردانی از تلاشهای شهرداری منطقه ۱ از اهتمام برای اتمام مسیرگشایی ۴۵ متری تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: یکی از عمده مشکلات اجرایی این پروژه جابجایی تاسیسات است .

به گفته زارعی با اتمام پروژه مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب ظرفیت بزرگی برای این منطقه ایجاد خواهد شد .

وی در ادامه با اشاره به دیگر پروژه های شاخص این منطقه به ساماندهی مجموعه فاخر فرهنگی مقبره الشعرا اشاره کرد و گفت: سنگفرش صحن جنوبی این مجموعه به همراه پیاده‌روهای ضلع شمالی، شرقی و جنوبی به اتمام رسیده و تکمیل پیاده روهای ضلع غربی و معابر پیرامون مجموعه فرهنگی و گردشگری مقبره‌الشعرا به متراژ ۸ هزار متر مربع و برخی نواقص جزئی در قسمت‌های سازه‌ای، ورودی مقبره‌الشعرا، جداره‌سازی، بدنه‌سازی و تکمیل آبنما در حال اجراست که انتظار می‌رود با تلاش عوامل اجرایی، سنگفرش پروژه مذکور در آینده ای نزدیک تقدیم شهروندان شود .

وی به اقدامات مهم منطقه در جهت خدمات محله ای مناطق کم برخوردار اشاره کرد و افزود: یک هزار میلیارد ریال از بودجه این منطقه در سالجاری به منظور خدمات محله ای برای مناطق حاشیه نشین تخصیص یافته است .

وی ادامه داد: اجرای پله گذاری در این مناطق به جهت دشواری عبور و مرور و حمل مصالح یکی از پروژه های سخت منطقه ۱۰ بود که تاکنون توانسته ایم گام های خوبی در این زمینه برداریم .

زارعی در بخش دیگری از سخنان خود درباره پروژه ۱۵۰۰ واحدی احداث مسکن شهرک جوانان نیز توضیحاتی ارائه کرد .

شهردار منطقه ۱۰ با عنوان اینکه عملکرد آسفالت این منطقه در شش ماه نخست ۱۴۰۳ به نسبت مشابه سال ۱۴۰۲ ، ۲۷ درصد افزایش داشته است اظهار داشت: بودجه آسفالت شهرداری منطقه سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان با ۱۲ هزار تن آسفالت بود که امسال نیز ۷۰ میلیارد تومان است و از ابتدای سال تاکنون برای روان سازی تردد شهروندان از معابر شهری، بیش از ۱۵ هزار تن آسفالت استفاده شده است که امیدواریم شاهد تحول اساسی در سطح منطقه باشیم .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات