بازنگری و اصلاح طرح اولیه پروژه سرمایه‌گذاری آیسان

بازنگری و اصلاح طرح اولیه پروژه سرمایه‌گذاری آیسان

محمد عزتی در گفتگو با شهریار با اعلام این خبر اظهار کرد: پروژه سرمایه‌گذاری آیسان در دهه ۸۰ و همزمان با رونق ساخت پروژه‌های تجاری بزرگ‌مقیاس در کشور و تبریز، با درخواست بخش خصوصی تصویب و آغاز شده بود.

وی افزود: با توجه به ثبت جهانی مجموعه تاریخی بازار تبریز و تغییر رویکرد تجاری‌سازی، شرایط کرونا و رونق بازارهای الکترونیکی، پروژه آیسان دچار رکود شد.

عزتی با اشاره به بازنگری و تصویب طرح بازنگری شده پروژه تجاری آیسان در کمیسیون ماده پنج خاطرنشان کرد: با تصمیم سرمایه‌گذار پروژه و همراهی مدیریت شهری طرح بازنگری این پروژه در راستای نقش‌آفرینی و تعریف کارکردهای فرهنگی، رفاهی، گردشگری، تجاری و نمایشگاهی و تاثیر متقابل از مجموعه باغ گلستان و ایستگاه‌های متروی پیرامون آن توسط مشاور ذیصلاح انجام گرفت.

وی اضافه کرد: کلیات طرح با کاهش ارتفاع تا یک چهارم طرح قبلی و همچنین تناسب معماری طرح با بافت تاریخی تبریز، فصای سبز پیرامون به تصویب کمیسیون ماده پنج رسید.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز ابراز امیدواری  کرد با همراهی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و مساعدت در تصویب جزئیات معماری طرح و همراهی مجموعه‌های مالی شاهد احداث یک مجموعه پویا، فعال و تاثیرگذار در بافت مرکزی شهر باشیم.

پروژه تجاری آیسان، یکی از طرح‌های سرمایه‌گذاری مدیریت شهری در دهه‌های گذشته است که به دلایل مختلف دچار رکود شده و تکمیل آن همواره یکی از مطالبات شهروندان در بافت مرکزی تبریز است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات