سرانه‌ی آموزش آذربایجان شرقی بالاتر از میانگین کشوری است

سرانه‌ی آموزش آذربایجان شرقی بالاتر از میانگین کشوری است

به گزارش شهریار به نقل از ایسنا، فرهاد فرهودی روز شنبه، ۲۴ شهریورماه در نشست خبری در آستانه‌ی بازگشایی مدارس و تحویل پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش، اظهار کرد: سال تحصیلی باشکوهی را در آذربایجان شرقی پیش‌رو خواهیم داشت، به طوری که در شش ماهه اول سال جاری هر سه روز یک پروژه‌ی آموزشی و هرروز کاری دوکلاس درسی تحویل آموزش و پرورش استان داده‌ایم.

وی ادامه داد: طی این مدت ۶۱ پروژه‌ی آموزشی در قالب ۳۱۶ کلاس درسی در استان با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد تومان احداث و آماده‌ی تحویل به دانش آموزان استان است، از این مقدار اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان توسط خیرین مدرسه‌ساز و ۵۰۰ میلیارد توسط دولت تامین شده است.

وی افزود: ۵۱۲ پروژه‌ی نیمه تمام از سال ۱۴۰۰ به ما محول شده بود که توانستیم با ۳۳۳ پروژه آموزشی در قالب ۱۳۸۶ کلاس درسی را تکمیل و تقدیم دانش آموزان استان کنیم.

فرهودی بیان کرد: در سال ۱۴۰۳ ما جشنواره‌ای برای خیرین مدرسه‌ساز را برگزار خواهیم کرد، که قبل از برگزاری جشنواره‌ی مرکزی استان، این جشنواره در پنج شهرستان استان اعم از میانه، سراب، بناب، مرند و مراغه برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه عملیاتی مدرسه‌ی دولتی ساز به نام حاج کریم مردانی آذر بلند آوازه‌ی مدرسه ساز به پایان رسیده و در ۲۶ مهرماه سال جاری آماده‌ی افتتاح است، گفت: از تمامی خیرین حقیقی و حقوقی که همواره در ساخت مدارس برای دانش آموزان استان همراه ما بوده‌اند تشکر می‌کنم.

وی عنوان کرد: طی شش ماه نخست سال جاری توانستیم ۹۲۸ میلیارد تومان تعهد خیری را جذب کنیم در حالی که این رقم برای کل سال ۱۴۰۲، ۹۲۴ میلیارد تومان بوده است.

طبق اعلام مدیرکل نوسازی مدارس استان آذربایجان شرقی، در شش ماهه امسال ۱۱۵ میلیارد تومان برای تجهیز مدارس آذربایجان شرقی با رویکرد توجه به مناطق محروم هزینه شده است.

فرهودی خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات خوب در استان طی ۶ ماه اول سال جاری خرید ۱۱ دستگاه CNC برای هنرستان‌های استان بوده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان از اجرای طرحی جدید طی سال ۱۴۰۳ به نام طرح شهید عجمیان برای بهسازی و نوسازی مدارس خبر داد و گفت: ما در سال ۱۴۰۳ حدود ۳۸ میلیارد تومان برای بهسازی مدارس تحت عنوان طرح شهید عجمیان در نظر گرفته‌ایم.

وی اضافه کرد: این طرح، طرحی مشارکتی با گروه‌های جهادی و خیرین بوده که هدف ما از اجرای این تقویت و بهبود ضعف مدارس است. در این طرح تعمیرات مدارس، احداث سرویس‌های بهداشتی و آسفالت محوطه و شاداب سازی و رنگ آمیزی دیوارهای ساختمان مدارس در اولویت قرار دارد.

وی تشریح کرد: از اسفند سال ۱۴۰۲ علاوه براین طرح اعتبار ویژه‌ای نیز برای بهبود وضعیت مدارس تا یک مهرماه ۱۴۰۳ در نظر شده که ۱۶۲ میلیارد تومان برای عملی سازی این طرح هزینه شده است.

فرهودی اظهار کرد: طرح شهید عجمیان در ۵۲۸ مدرسه در قالب ۳۷۶۷ اجرا شده و در صددیم تا این طرح در باقی مدارس نیز انجام گیرد، ما تحت پوشش این طرح باتوجه به نیازهای مدارس به آن‌ها رسیدگی می‌کنیم.

وجود ۶۶ مدرسه‌ی کانکسی مستقل بالای ۱۰ نفر در استان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: ۶۶ مدرسه‌ی کانکسی مستقل بالای ۱۰ نفر در استان وجود دارد، هدف دولت نیز ساماندهی مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر است. ما جزو معدود کشورهایی هستیم که حتی برای یک دانش آموز در روستا معلم اعزام می‌کنیم.

وی عنوان کرد: نوسازی استان برای دومین سال متوالی در شاخص‌های فنی در بین ادارات نوسازی کشور رتبه‌ی اول را کسب کرده است.

وی در خصوص کیفیت فضاهای آموزشی از حیث وجود ساختمان‌های ناایمن مدارس در استان، تاکید کرد: ۲۰ درصد از ساختمان‌های مدارس استان ناایمن و غیرمستحکم بوده و بنابر برآوردی که انجام گرفته است به ۲۵ همت اعتبار برای ایمن سازی مدارس استان نیاز داریم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اضافه کرد: شهر تبریز از حیث ساختمان‌های غیرایمن مدارس وضعیت خوبی ندارد که اداره آموزش و پروش سعی می‌کند تا با رویکرد مولدسازی وضعیت این شهر را با کسب بودجه‌ای خوب بهبود بخشد.

وی ابراز کرد: در خرید و توزیع تجهیزات توجه ویژه‌ای به مدارس استثنایی داشته‌ایم و ۱۰ درصد از بودجه‌ی کل تامین تجهیزات مدارس استان را به مدارس استثنایی اختصاص داده‌ایم.

وی ادامه داد: بالایی ۵۰ درصد مدارس استان هوشمند بوده و مدارس جدیدی که تحویل آموزش پرورش می‌دهیم هوشمند «دارای پروژکتور» است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات