رویکرد مشترک همه ما، آمادگی کافی هنگام بروز حوادث است

رویکرد مشترک همه ما، آمادگی کافی هنگام بروز حوادث است

به گزارش شهریار ، سعید صالح نیا با اشاره به اینکه این دوره آموزشی  کوتاه مدت به مدت سه  روز و در ادامه آموزش های عمومی سازمان برای گروه های هدف و مطابق برنامه های  شش ماهه اول برگزار می شود، افزود: با توجه به اهمیت آموزشی، این دوره به شکل عمومی و مباحث تخصصی مقابله با حوادث مرتبط با مواد خطرناک تخصصی ادامه می یابد.

وی هدف اصلی برگزاری این دوره آموزشی را  شناخت مواد شیمیایی و نحوه مقابله با حوادث مرتبط دانست و افزود: در تلاش هستیم  تا رویکرد مشترکی را با سایر نهادهای همسو در بحث مدیریت حوادث شیمیایی و مواد خطرناک دنبال کنیم.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تبریز یک‌جانبه‌گرایی و اقدامات جزیره‌ای در عملیات های مقابله ای و مدیریت حوادث هزمت را کم اثر عنوان کرد و افزود: فارغ از وسعت و شدت حادثه، هر گونه اقدام در جهت مدیریت صحنه، همواره نیاز مبرم به همراهی و همکاری کامل دستگاه‌های مسئول است.

سعید صالح نیا در ادامه سخنانش به گروه های پنجگانه هزمت از  جمله مواد شیمیایی، بیولوژیکی، پرتوزا، هسته‌ای و مواد منفجره اشاره و افزود: هرکدام شاخه‌ای وسیع و زمینه‌ای گسترده را برای شناخت و تخصص می‌طلبد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تبریز یاد آور شد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز  به‌عنوان یک سازمان خدماتی و امداد محور، در موارد مرتبط با مسئولیت ذاتی خود، همواره با تمام ظرفیت حضور می یابد و در حوادث مشابه نیز برابر وظایف تعریف شده در کارگروه‌های اداره کل پدافند غیرعامل،ایفای نقش می کند.

سعید صالح نیا با تاکید بر اینکه " رویکرد مشترک همه ما ، آمادگی کافی در قبال بروز حوادث است " گفت:در راستای عمل به کار کارشناسی و به‌منظور پرهیز از تاثیرات مخرب در حوادث هزمت و همچنین کاهش آسیب‌پذیری، لازم است در صورت بروز حوادث مواد خطرناک و اقدام بموقع در لحظات اولیه، سایر نهادها همچون مدیریت بحران استان، علوم پزشکی استان، تیم‌های تخصصی نهادهای امنیتی و نظامی بویژه سپاه همیشه سرافراز عاشورا،  امکانات موجود در صنایع ، بویژه پتروشیمی و شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، هلال‌احمر استان ، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی استان و...  به‌قدر توان و سهم خود به‌عنوان دستگاه‌های مسئول، همکاری ویژه داشته باشند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات