اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی زمینه‌ساز کاهش حوادث است

اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی زمینه‌ساز کاهش حوادث است

به گزارش شهریار ، بابک محبوب علیلو در مراسم برگزاری کلاس آموزشی تخصصی شناخت و مقابله با مواد خطرناک گفت:آتش نشانان ، انسان هایی هستند که جان خود را در طبق اخلاص قرار داده و برای نجات جان و مال انسان ها،شیرین ترین و ارزشمندترین سرمایه الهی یعنی جان خود را فدا می کنند.

وی با اشاره به اینکه بر حسب مسئولیت خود در برخی حوادث مهم حضور داشت، افزود: همیشه شاهد فعالیت چشمگیر نیروهای آتش نشانی بودیم و با کمال اخلاص و ایثارگری به ایفای نقش پرداخته اند.

دادستان آذربایجان شرقی به اهمیت آسیب شناسی در حوزه ایمنی شهری تاکید و اظهار داشت:در بحث آسیب شناسی،آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد وضعیت فعلی و آسیب هایی است که سبب حصول مشکل می شود و یا موارد رفع آن  بایستی مورد مطالعه عالمان قرار گیرد و بهترین تصمیم و تغییر  در جهت رفع مشکل اتخاذ شود.

محبوب علیلو در ادامه گفت:در عصر حاضر با پدیده ای به نام " رشد و گسترش فناوری پیشرفته مواجه هستیم و  اگر این فناوری های پیشرفته را در جهت حل مشکلات جامعه بکار نگیریم متضرر می شویم .

وی  افزود: هر چند امکان برگزاری کارگاه عملی در مورد این کلاس آموزشی  شاید میسر نباشد،اما مباحث علمی  تا  حد امکان به صورت کاربردی ارایه شود تا شاهد دانش  اندوزی و مهارت افزایی در حوزه شناخت و مقابله با مواد خطرناک تا پایان این دوره آموزشی باشیم.

بابک محبوب علیلو با قدردانی از سعید صالح نیا مدیر عامل سازمان آتش نشانی تبریز  در راستای برگزاری چنین دوره آموزشی ارزشمند گفت: ما بایستی همواره پیشگیری را مقدم بر مقابله حوادث بدانیم، چراکه علاوه بر تحمیل هزینه های مالی مستقیم و غیر مستقیم به اشخاص و دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری، آتش نشانی و ...  شاهد از دست دادن انسان هایی هستیم  که هر یک از آنها می تواند به عنوان نیروی موثر، ایفای نقش کند.

دادستان آذربایجان شرقی علت  بروز حوادث را در مواردی عدم آگاهی  والدین یا فرزندان بیان کرد و افزود:به نظرمی رسد با افزایش میزان اطلاع رسانی و آگاه سازی توسط دستگاه های متولی و مسئول ، امکان پیشگیری از حوادث میسر شود و شاهد میزان وقوع حوادث باشیم.

وی با تاکید بر اینکه، نگهداری مواد خطرناک ،جرم محسوب می شود افزود: بایستی بخشی از انرژی خود را برای شناسایی، ارایه طریق و در نهایت پیشگیری از حوادث بکارگیریم.

دادستان تبریز در خاتمه سخنان خود، یاد و خاطره شهدای جمهور،امام جمعه ،استاندار و کادر پرواز را گرامی داشت و برای تمام کارکنان آتش نشانی آرزوی سلامتی و موفقیت کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات