بوستان خاقانی به بوستان روشنایی در ضلع شمالغربی مسجد کبود متصل می‌شود

بوستان خاقانی به بوستان روشنایی در ضلع شمالغربی مسجد کبود متصل می‌شود

به گزارش شهریار ، حسین منیری فر در خصوص بوستان روشنایی گفت: با توجه به وجود مکانهای تاریخی و گردشگری مختلف از جمله مسجد کبود، کهنه بازار و موزه عصر آهن، در خیابان روشنایی و موقعیت تاریخی این خیابان که محل عبور جاده ابریشم بود، شهرداری منطقه ۸ عملیات احداث بوستان شهری در خیابان روشنایی را از ماه گذشته آغاز کرده و در صدد است عملیات اجرائی این بوستان را در حداقل زمان ممکن به اتمام رسانده و در نهایت این بوستان را به بوستان خاقانی و ضلع  شمالی مسجد کبود متصل کند.

وی این پروژه را در راستای توسعه فضای سبز بافت تاریخی شهر دانست و اظهار امیدواری کرد با احداث این پارک شاهد افزایش ارزش گردشگری خیابان روشنایی، مسجد کبود، رهلی بازار و موزه عصر آهن باشیم.

حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی استان نیز در این بازدید  ضمن تقدیر از اجرای پروژه توسعه فضای سبز در بافت تاریخی شهر گفت: اجرای چنین پروژه هایی منجر به افزایش جاذبه های اماکن تاریخی شهر شده و محلی دنج برای استفاده گردشگران گرامی ایجاد می‌کند.

وی افزود: در این راستا، شهرداری منطقه ۸ با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی استان، اقدام به توسعه فضای سبز در مجاورت مسجد کبود کرده است.

در ادامه این دیدار حاضران ضمن بازدید از محل پروژه بوستان ۳۹۰۰ متری روشنایی و در خصوص نحوه اتصال این بوستان به بوستان خاقانی و ضلع شمالی مسجد کبود با یکدیگر مذاکره کردند.

بوستان روشنایی در فضایی به وسعت ۳۹۰۰ مترمربع احداث می شود که دارای معماری خاص و سنتی بوده و انواع مبلمان شهری طرح سنتی و پایه چراغهای سنتی در این بوستان نصب خواهد شد.


لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات