آیین اختتامیه المپیاد فرهنگی و ورزشی شهید باکری برگزار شد

آیین اختتامیه المپیاد فرهنگی و ورزشی شهید باکری برگزار شد

به گزارش شهریار ، رییس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی در آیین اختتامیه المپیاد فرهنگی ورزشی شهید باکری، با قدردانی از زحمات شهرداری طی سه سال گذشته در زمینه ورزش اظهار کرد: در سایه این تلاش‌ها و اقدامات مدیریت شهری، شاهد حضور شهروندان به ویژه نوجوانان و جوانان تبریزی در مسابقات و جشنواره های ورزشی هستیم که منجر به ارتقای نشاط اجتماعی شده است.

پرویز هادی با قدردانی از سازمان ورزش شهرداری به دلیل جدیت در انجام طرح های محوله نیز تاکید کرد: امیدواریم با مشارکت هرچه بیشتر شهروندان در برنامه های ورزشی، شهری سالم و شهروندانی ورزشکار داشته باشیم.

میرمعصوم سهرابی، مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تبریز نیز در این مراسم اظهار کرد: در زندگی کنونی انسانها که بیشتر رنگ و بوی صنعتی دارد، ورزش یک موهبت و جزو ضرورت هاست و سرمایه گذاری در این زمینه می تواند اثرات بسیار مثبتی را در جامعه پدیدار کند.

وی ادامه داد: کاهش ناهنجاری ها و بزهکاری های اجتماعی، ارتقای سلامت جسمی و روانی شهروندان و استفاده مفید و موثر از اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، از جمله اثرات ترویج و گسترش ورزش محسوب می‌شود.

مدیرعامل باشگاه ورزشی شهرداری تبریز با تشریح اقدامات ورزشی شهرداری تصریح کرد: شهرداری با در نظر گرفتن اهمیت و جدیت امر، با قدرت و جدیت وارد این حوزه شده و در صدد است علاوه بر شناسایی نیازهای شهر و شهروندان در خصوص ورزش، نسبت به رفع و تامین این نیازها نیز اقدام کند.

سهرابی افزود: بر همین اساس در ابتدا توسعه زیرساخت‌ها در دستور کار قرار گرفته و طی سه سال گذشته، با افزایش ۵۰۰ هزار مترمربعی سرانه ورزش با اعتباری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان، توانسته ۳۰ سانتی متر مربع به سرانه ورزشی شهر اضافه کرده و این سرانه را به ۶۰ سانتی متر مربع برساند؛ با این‌حال هنوز تا رسیدن به استاندارد جهانی یعنی یک مترمربع برای هر نفر فاصله داریم و باید تلاش کنیم تا در حد استاندارد قرار بگیریم.

وی فعالیتهای ورزشی را دومین حوزه فعالیتهای شهرداری در این خصوص دانست و اذعان داشت: اجرای برنامه هایی چون ۵۲ هفته ورزشی، اجرای ورزشهای همگانی و صبحگاهی در پارک‌ها و بوستانهای شهر و جشنواره ها و مسابقات مختلف ورزشی، تبریز را به یک شهر ورزشی تبدیل کرده و ثمره این تلاش‌ها منجر به کسب رتبه اول کشوری توسط سازمان ورزش شهرداری تبریز در بهینه سازی اوقات فراغت شده است.

مدیرعامل سازمان ورزش، احداث ۲۵ سالن ورزشی، ۷ زمین چمن مصنوعی فوتبال و ۲ زورخانه را از جمله طرح های ورزشی اجرا شده توسط شهرداری برشمرد و تصریح کرد: برنامه های ورزشی تابستانی سازمان نیز با ۱۵ هزار نفر شرکت کننده، به ایستگاه آخر رسیده است.

گفتنی است آیین اختتامیه المپیاد فرهنگی ورزشیشهید باکری  با حضور یعقوب هوشیار شهردار تبریز، حجت الاسلام و المسلمین رسول برگی و پرویز هادی از اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شده و از داوران، ورزشکاران برگزیده و دست اندرکاران اجرای این المپیاد با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات